SHEIN INTEGRITETSMEDDELANDE
Senast uppdaterad: 19 mars 2025
Introduktion och översikt
SHEINs webbplats ("Webbplats") och mobilapplikation ("App") tillhandahålls av Infinite Styles Services Co., Limited ("ISSL"), som är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som samlas in och ansvarar för att behandla och skydda sådana personuppgifter. I detta meddelande hänvisar termerna "SHEIN", "Företaget", "vi", "oss" eller "vår" till ISSL.
Detta integritetsmeddelande ("Meddelande") förklarar hur ISSL samlar in, använder, delar och behandlar dina personuppgifter när du använder eller besöker Webbplatsen, Appen eller använder någon av våra tjänster, inklusive skriftlig, elektronisk och muntlig kommunikation, online- och offlineköp och andra relaterade tjänster som vi äger (gemensamt "Tjänsterna"). Meddelandet beskriver även dina rättigheter angående dina personuppgifter och förklarar hur du kan kontakta oss för att få veta mer om våra databehandlingsrutiner eller för att utöva dina rättigheter.
Läs våra Villkor och detta Meddelande innan du besöker eller använder våra Tjänster. Om du inte kan godkänna detta Meddelande eller Villkoren, vänligen avstå från att besöka eller använda våra Tjänster.
Ändringar i detta meddelande: SHEIN är skyldigt enligt dataskyddslagen att säkerställa att det behandlar personuppgifter transparent. Eftersom sättet på vilket vi behandlar personuppgifter kan ändras, kan vi vara skyldiga att uppdatera detta Meddelande i enlighet därmed från tid till annan för att återspegla hur vi behandlar dina uppgifter, och om vi gör ändringar kommer vi att meddela dig genom att revidera det effektiva datumet eller det senast ändrade datumet högst upp i detta Meddelande. Om vi gör betydande ändringar som väsentligt påverkar dina integritetsrättigheter kommer vi att lämna ett förhandsbesked och göra det tydligt på Webbplatsen eller i Appen, eller genom något annat sätt att kontakta dig, t.ex. via e-post, så att du kan granska ändringarna innan du fortsätter att använda Tjänsterna.
Annan information: Dessutom kan vi förse dig med ytterligare information om de specifika delarna av våra Tjänsters behandling av personuppgifter, via andra meddelanden, t.ex. vårt Cookie-meddelande eller Villkoren för vissa kampanjer. Sådana meddelanden kan komplettera detta Meddelande eller ge dig ytterligare valmöjligheter om hur vi behandlar dina personuppgifter.
INNEHÅLL
Klicka på länkarna nedan för att gå till ett specifikt avsnitt av denna policy.

1. Hur vi behandlar dina personuppgifter
1.1 Vi respekterar integriteten hos besökarna på våra digitala egendomar och användarna av våra produkter och tjänster, och vi är fast beslutna att skydda den genom vår efterlevnad av detta Meddelande. Vi behandlar personuppgifter när du tillhandahåller dem till oss, när vi samlar in dem automatiskt, när de genereras av din användning av våra Tjänster och när vi tar emot dem från andra källor.
I enlighet med EU:s allmänna dataskyddsförordning (EU) 2016/679 ("GDPR") avses med personuppgifter all information som rör en identifierad eller identifierbar fysisk person ("registrerad"); en identifierbar fysisk person är en person som direkt eller indirekt kan identifieras, särskilt med hänvisning till en identifierare som ett namn, ett identifikationsnummer, lokaliseringsuppgifter, en onlineidentifierare eller en eller flera faktorer som är specifika för den fysiska, fysiologiska, genetiska, psykiska, ekonomiska, kulturella eller sociala identiteten hos den fysiska personen. Personuppgifter omfattar inte uppgifter som har anonymiserats eller aggregerats på ett effektivt och oåterkalleligt sätt så att de inte längre kan göra det möjligt för oss eller andra, vare sig i kombination med annan information eller på annat sätt, att identifiera dig.
"Behandling" av personuppgifter omfattar insamling, lagring, analys, åtkomst, delning, överföring och radering av personuppgifter.
Personuppgifter som behandlas
Syfte
Rättslig grund
Lagring
Ditt namn och antingen en e-postadress eller ett telefonnummer (du kan ange båda), plus ett användarnamn och lösenord, för att registrera dig på vår webbplats eller i vår app.
  • För att skapa ditt konto
Samtycke
Så länge ditt konto är aktivt, plus en rimlig tid därefter för att behandla eventuella ouppfyllda beställningar, lösa eventuella olösta frågor eller för att uppfylla rättsliga skyldigheter såsom pågående rättstvister eller rättsliga och regulatoriska arkiveringsskyldigheter. Du kan stänga ditt konto när som helst.
E-postadress, telefonnummer och WhatsApp-kontakt
  • För att skicka direktmarknadsföring till dig, där du samtycker. Ytterligare information om denna behandling finns i avsnitt 1.2 i detta meddelande
Samtycke
Så länge du samtycker.
  • Profiluppgifter, inklusive dina stilpreferenser, klädstorlek och kroppsform, om du frivilligt väljer att ange det för personliga anpassningssyften.
  • Insamling av dina "gilla"-markeringar och röster när du uppmanas att ange dina preferenser mellan två artiklar.
  • Om du tillhandahåller information om mammakläder som ett produktintresse, kan detta utgöra känsliga eller "särskilda kategorier" av personuppgifter.
  • Om du tillhandahåller information om barnprodukter som ett intresse kan detta utgöra personuppgifter om barnen.
  • För att erbjuda dig produkter baserat på dina angivna preferenser, via vår app och webbplats och, med förbehåll för ditt avtal, via direktmarknadsföring.
Samtycke
Tills eller om du tar bort dessa preferenser från din kontoprofil
Leveransinformation: namn, postadress, telefonnummer, ordernummer.
  • För att leverera dina inköp eller för att underlätta för marknadsplatsförsäljare att leverera dina inköp.
Nödvändigt för att fullgöra ett avtal eller för att vidta åtgärder på din begäran innan du ingår ett avtal.
Så länge ditt konto är aktivt, plus en rimlig tid därefter för att lösa eventuella olösta frågor. Du kan stänga ditt konto när som helst.
Transaktionsdetaljer: inköp, retur- och återbetalningsdetaljer, presentkortsnummer
  • För att behandla beställningar och uppfylla kundtjänstförfrågningar.
Nödvändigt för att fullgöra ett avtal eller för att vidta åtgärder på din begäran innan du ingår ett avtal.
Så länge ditt konto är aktivt, plus en rimlig tid därefter för att lösa eventuella olösta frågor. Du kan stänga ditt konto när som helst.
Betalningsinformation – dina kredit- eller betalkortsuppgifter, presentkortsuppgifter, kontokredit, voucher- och kuponguppgifter, faktureringsadress
  • För att ta betalt för inköp och för att behandla återbetalningar där varor returneras.
Nödvändigt för att fullgöra ett avtal eller för att vidta åtgärder på din begäran innan du ingår ett avtal.
Behålls i enlighet med lagkrav och nationella lagar om lagring av finansiella dokument för skatteändamål
  • Behålls för att följa skatteförpliktelser.
Nödvändigt för att följa en rättslig förpliktelse.
Behålls i enlighet med kraven på registerhållning som åläggs av relevant lagstiftning.
  • För att hantera och lösa rättsliga tvister, för regulatoriska utredningar och för att följa lagliga förfrågningar från en behörig brottsbekämpande myndighet eller domstol.
För att följa rättsliga förpliktelser och för det legitima intresset att lösa rättsliga och regulatoriska frågor.
Behålls till dess att den rättsliga eller regulatoriska tvisten och eventuella efterföljande överklaganden eller granskningar har avslutats.
Köphistorik
  • För att rekommendera produkter till dig som du kanske gillar.
  • Aggregering och analys för marknadsundersökning och produktionsplanering.
För det legitima intresset av forskning och utveckling av våra tjänster och produkter.
  • Så länge ditt konto är aktivt, plus en rimlig tid därefter för att lösa eventuella olösta frågor. Du kan stänga ditt konto när som helst.
  • Aggregerade data som härrör från dessa personuppgifter är inte personuppgifter.
Platsen för din IP-adress
  • För att skräddarsy din upplevelse genom att hänvisa dig till rätt lokal webbplats, språk och användarupplevelse.
För det legitima intresset att tillhandahålla en optimerad användarupplevelse för webbplatsen och appen
Under hela din inloggade session på appen eller webbplatsen.
Din kommunikation med oss via olika kanaler, såsom e-post, telefon, sociala medier, post, snabbchatt och vår kundtjänstplattform.
  • För att svara på dina kundtjänstförfrågningar, för att lösa dina frågor och för att administrera ditt konto.
Det legitima intresset att tillhandahålla kundtjänst och kontoadministration.
Så länge ditt konto är aktivt, plus en rimlig tid därefter för att lösa eventuella olösta frågor. Du kan stänga ditt konto när som helst.
  • För att hantera och lösa rättsliga tvister, för regulatoriska utredningar och för att följa lagliga förfrågningar från en behörig brottsbekämpande myndighet eller domstol
Det legitima intresset att interagera med tillsynsmyndigheter och försvara våra rättsliga intressen
Behålls till dess att den rättsliga eller regulatoriska tvisten och eventuella efterföljande överklaganden eller granskningar har avslutats.
Din enhetsinformation, webbläsartyp, operativsystem, kontoinställningsinformation och inloggningsdata.
  • Webbplats- och appsäkerhet, felanalys, felsökning, förebyggande av bedrägerier och riskkontroll.
För det legitima intresset att säkra ditt konto och vår webbplats och app, och att tillhandahålla en optimerad användarupplevelse.
Så länge ditt konto är aktivt, plus en rimlig tid därefter för att lösa eventuella olösta frågor. Du kan stänga ditt konto när som helst.
Dina produktrecensioner, som kan innehålla foton av dig.
  • För att hjälpa kunder som funderar på att köpa samma produkt.
  • Ytterligare information om denna behandling finns i avsnitt 1.3 i detta meddelande och våra riktlinjer för recensioner
Samtycke.
Så länge du samtycker. Du kan ta bort en recension när som helst.
Observera: När du kommunicerar med oss via e-post eller via formulär på våra tjänster, eller när du offentligt delar innehåll via våra tjänster, ber vi dig att inte skicka oss någon känslig information som rör dig själv eller andra.
1.2 Direktmarknadsföring
SHEIN skickar direktmarknadsföring via e-post, SMS, WhatsApp-meddelande och push-notifikation. Som krävs enligt relevant lagstiftning skickas direktmarknadsföring inte till dig om du inte har gett ditt samtycke i förväg.
Detta samtycke kan ges av dig via webbplatsen eller appen vid kontoanmälan eller vid en senare tidpunkt genom användning av webbplatsen eller appen.
Du kan när som helst återkalla ditt samtycke, och SHEIN kommer att vidta åtgärder för att säkerställa att du inte längre får direktmarknadsföring via den kanalen. Om du återkallar ditt samtycke för endast en kanal kan du fortsätta att få direktmarknadsföring via andra kanaler tills du också återkallar samtycket för den kanalen.
Observera att det kan finnas en kort fördröjning innan din marknadsföringssamtyckesstatus uppdateras och att du kan fortsätta att få direktmarknadsföringsmeddelanden under den tiden.
För att ändra din samtyckesstatus för någon av våra direktmarknadsföringskanaler, gå till din kontoprofil så hittar du "Kontaktpreferenser" under underrubriken "Andra tjänster". Där kan du ge eller återkalla samtycke till varje typ av direktmarknadsföring.
För att sluta ta emot direktmarknadsföring via e-post kan du också klicka på "avanmäl" längst ner i alla marknadsföringsmail. Observera att vissa e-postmeddelanden från SHEIN kanske inte innehåller direktmarknadsföring och därför kanske inte innehåller en "avanmäl"-länk.
För att sluta ta emot direktmarknadsföring via SMS kan du också svara "STOPP" på ett direktmarknadsförings-SMS. Observera att vissa e-postmeddelanden från SHEIN kanske inte innehåller direktmarknadsföring och därför kanske inte accepterar ett STOPP-svar.
För att sluta ta emot direktmarknadsföring via WhatsApp kan du även svara "STOPP" på en direktmarknadsförings-WhatsApp. Observera att vissa WhatsApp-meddelanden från SHEIN kanske inte innehåller direktmarknadsföring och därför kanske inte accepterar ett STOPP-svar.
Om du väljer att inte samtycka till att ta emot direktmarknadsföring från SHEIN kan du fortfarande få servicemeddelanden från oss. Dessa är viktiga meddelanden som ger dig viktig information om ditt konto och dina köp.
Ett antal sätt görs tillgängliga för kunder att återkalla sitt samtycke; via preferenscentret på vår webbplats, genom att klicka på avregistreringslänken i marknadsföringsmeddelanden eller genom att sms:a "STOPP" som svar på ett direktmarknadsförings-SMS eller WhatsApp.
Meddelande- och dataavgifter kan tillkomma för alla meddelanden som skickas till och från dig. Om du har några frågor om ditt telefonabonnemang är det bäst att kontakta din mobiloperatör.
När du anger en e-postadress, ett telefonnummer eller en WhatsApp-kontakt till oss bör du se till att det är din egen och att den är korrekt. Att ange kontaktuppgifter för en annan person, vare sig det är avsiktligt eller oavsiktligt, kan leda till att dina privata kontouppgifter avslöjas för den verkliga ägaren av kontaktuppgifterna. För att skydda ditt konto och undvika besvär för tredje part kan vi vara skyldiga att stänga av ditt konto om det verkar som att kontaktuppgifterna som är kopplade till det inte är de som tillhör kontoägaren.
Appaviseringar
SHEIN kan också kontakta dig, antingen för direktmarknadsföring eller för andra ändamål, via aviseringar från appen. Du kan göra ändringar i hur du tar emot dessa aviseringar via inställningarna på din smarta enhet.
1.3 Produktrecensioner
När du köper en produkt från vår tjänst ber vi dig att fylla i en recension. Detta är för att hjälpa andra användare som kanske överväger att köpa samma produkt. Även om vi belönar kunder med poäng för att skriva recensioner är det helt upp till dig om du gör det, och du kan ta bort dina recensioner när som helst.
Du bör vara medveten om att dina recensioner kommer att vara tillgängliga för alla användare av webbplatsen. Om du lägger upp ett foto med recensionen bör du vara medveten om att du eller din omgivning kan vara igenkännliga från fotot.
Om du lägger upp en bild av en tredje part, inklusive dina barn, bör du först inhämta deras samtycke till att göra det. Du bör vara medveten om att de kan ha rätt att få fotot borttaget enligt EU-lagstiftning, inklusive dataskyddslagstiftning. Om en tredje part ber dig att ta bort ett foto av dem som du har lagt upp rekommenderar vi att du gör det.

2. Delning av dina personuppgifter
Vi kan avslöja och dela dina personuppgifter med de parter som beskrivs nedan.
  • A. Inom vår företagsorganisation. ISSL är en del av en företagsorganisation som har flera juridiska personer, affärsprocesser, ledningsstrukturer och tekniska system. Dessa enheter tillhandahåller tjänster till varandra och tillhandahållandet av sådana tjänster kan kräva behandling av personuppgifter. Vi kan dela dina personuppgifter med våra relaterade koncernbolag och, i vissa fall, andra dotterbolag till vår företagsgrupp för affärsmässigt underhåll och kontinuitet av personalisering, till exempel så att du kan njuta av en personlig användarupplevelse över våra digitala egenskaper, för att tillhandahålla tjänsterna till dig eller för att vidta åtgärder baserade på dina önskemål eller preferenser.
  • B. Tredjepartssäljare. Vår webbplats och app är en marknadsplats där andra säljare, inklusive säljare från SHEIN-gruppen, säljer produkter. När du köper från en tredjepartssäljare på vår webbplats och app och tredjepartssäljaren skickar produkterna direkt till dig, kommer vi att dela dina personuppgifter (användar-ID, namn, e-postadress och annan kontakt- och leveransinformation) med dem så att de kan svara dig eller uppfylla din beställning och tillhandahålla dina personuppgifter till sina tjänsteleverantörer för att kunna skicka produkterna till dig. Oberoende av oss är tredjepartssäljaren personuppgiftsansvarig för sådana personuppgifter och ansvarig för all behandling som de utför efter att vi har delat dessa personuppgifter med dem, inklusive efterlevnad av alla begränsningar som åläggs genom vårt avtal med dem.
  • C. Tjänsteleverantörer. Vi kan dela dina personuppgifter med följande typer av tredjepartsleverantörer enligt tabellen nedan:
  • Leverantör/Tjänsteleverantör/Personuppgiftsbiträde
    Erbjudna tjänster
    IT-system- och programvaruleverantör
    Webbhotelltjänster (inklusive molnlagring), optimeringstjänster för mobilappar eller programvara, programvara för kundrelationshantering, e-posttjänsteleverantörer eller systemunderhållstjänster.
    Betaltjänstleverantör
    Betalningshanteringstjänster från tredje part.
    Marknadsförings- och reklamtjänster
    Hjälp med att nå potentiella nya kunder via flera kommunikationskanaler eller dela med närstående företag som marknadsför våra produkter på sina webbplatser.
    Tjänsteleverantör för orderhantering
    Tillhandahållande av logistik-, lager- och distributionstjänster, retur- och bytestjänster samt tjänster för orderstatusmeddelanden för dina köpta varor.
    Kundtjänstleverantör
    Hjälp med kundtjänst och support.
    Leverantör av bedrägeribekämpning och informationssäkerhetstjänster
    Identitetsverifiering, bedrägeribekämpning eller kredithanteringstjänster för att skydda vår webbplats/app och vår verksamhet.
    Professionella rådgivare
    Inklusive advokater, konsulter och revisorer samt andra expertrådgivare.
    Andra tjänsteleverantörer som valts av dig
    Andra tredje parter, såsom leverantörer av storleksrekommendationer och passformsförutsägelsetjänster, om du har valt att hjälpa oss att ge dig produktrekommendationer.
  • Vi strävar efter att säkerställa att våra tredjepartsleverantörer endast kan använda dina uppgifter för de avtalsenliga ändamål för vilka de tillhandahölls dem och i den utsträckning som är nödvändig för sådana ändamål, i enlighet med våra skriftliga instruktioner (där de agerar som våra personuppgiftsbiträden).
  • D. För att upprätthålla efterlevnad av lagar och förordningar. Vi har rätt att lämna ut dina personuppgifter för att följa en rättslig förpliktelse, eller när vi anser att utlämnandet är nödvändigt för att skydda våra rättigheter och/eller följa ett rättsligt förfarande, domstolsbeslut, begäran från en tillsynsmyndighet eller någon annan rättslig process som delges oss. Vi kan också lämna ut din information där vi rimligen anser att utlämnandet är nödvändigt för att upprätthålla våra avtal eller policyer, eller om vi anser att utlämnandet hjälper oss att skydda företagets eller våra kunders rättigheter, egendom eller säkerhet.
  • E. Samprofilerade tjänster och funktioner. Delar av våra tjänster kan erbjudas som en del av samprofilerade tjänster och funktioner. Vi kommer att dela dina personuppgifter med våra samprofilerade partners baserat på din frivilliga användning av eller deltagande i en samprofilerad tjänst eller funktion. De samprofilerade partnerna kommer att identifieras på den samprofilerade funktionen eller tjänsten, tillsammans med en tillämplig samprofilerad partners integritetspolicy. En samprofilerad partners användning av dina personuppgifter kommer att omfattas av en samprofilerad partners integritetspolicy. Om du vill välja bort en samprofilerad partners framtida användning av dina personuppgifter måste du kontakta den samprofilerade partnern direkt.
  • F. Samtycke. Vi kan lämna ut dina personuppgifter för vilket syfte som helst med ditt samtycke.
  • G. Företagstransaktioner. Vi kan lämna ut personuppgifter – inklusive kontoinformation, plånboksbalans eller poänginformation – till en köpare, potentiell köpare, företagsanknuten part eller annan efterträdare baserat på våra legitima intressen i händelse av en fusion, avyttring, omstrukturering, reorganisering, upplösning eller försäljning eller överföring av några eller alla våra tillgångar, vare sig det är som en fortlevande verksamhet eller som en del av konkurs, likvidation eller liknande förfarande där personuppgifter som innehas av oss om våra tjänsteanvändare ingår bland de överförda tillgångarna. Du bekräftar och samtycker till vår överlåtelse eller överföring av rättigheter till dina personuppgifter.
Observera att vi utan begränsning kan lämna ut aggregerad eller anonymiserad information om användarna av våra tjänster, vilket är information som inte identifierar någon specifik individ.

3. Cookies, intressebaserad reklam, annonsval
3.1 Vad är cookies?
En cookie är en liten textfil som en webbplats lagrar på din dator eller mobila enhet när du besöker webbplatsen.
Förstapartscookies är cookies som ställs in av webbplatsen du besöker. Endast den webbplatsen kan läsa dem.
Dessutom kan en webbplats potentiellt använda externa tjänster, som också ställer in sina egna cookies, så kallade tredjepartscookies.
Permanenta cookies är cookies som sparas på din dator och som inte raderas automatiskt när du stänger din webbläsare.
Sessionscookies raderas när du stänger din webbläsare.
Varje gång du besöker våra webbplatser kommer du att uppmanas att acceptera eller neka cookies. Syftet är att göra det möjligt för webbplatsen att komma ihåg dina preferenser (som användarnamn, språk etc.) under en viss tid. På så sätt behöver du inte ange dem igen när du surfar runt på webbplatsen under samma besök.
Cookies kan också användas för att skapa anonymiserad statistik om surfupplevelsen på våra webbplatser.
3.2 Hur kan du kontrollera SHEINs användning av cookies?
När du landar på vår webbplats kommer du att presenteras med ett verktyg för cookiehantering, som ber om ditt samtycke till att distribuera flera typer av cookies. Du kan använda det här verktyget för att ge eller dra tillbaka ditt samtycke till användningen av dessa cookies. Om du inte gör ett val med hjälp av verktyget kommer webbplatsen endast att distribuera strikt nödvändiga cookies (se nedan).
Om du vill ändra den preferens du gjort via verktyget för cookiehantering bör du klicka på "Hantera cookies" längst ner på webbsidan. Detta kommer att återkalla verktyget för cookiehantering så att du kan göra nya val.
3.3 Hur använder vi cookies?
För närvarande finns det fem typer av cookies som kan genereras när du surfar på vår webbplats:
Absolut nödvändiga cookies, prestandacookies, funktionella cookies, inriktningscookies och sociala medie-cookies
  • A. Absolut nödvändiga cookies .
  • Dessa cookies är väsentliga för att du ska kunna surfa på webbplatsen och använda dess funktioner, som att komma åt säkra områden på webbplatsen. Cookies som gör det möjligt för webbutiker att hålla dina varor i din kundvagn medan du handlar online är ett exempel på absolut nödvändiga cookies, liksom cookies som skyddar webbplatsen mot skadliga attacker.
  • Eftersom dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera, tillåter inte verktyget för cookiehantering att du nekar dem. Du kan dock använda dina webbläsarinställningar för att inaktivera dem. Dessa cookies är avgörande för att webbplatsen ska fungera effektivt. Om du väljer att inaktivera dessa cookies från den här webbplatsen kan webbplatsens funktionalitet minskas kraftigt.
  • B. Prestandacookies
  • Dessa cookies samlar in information om hur du använder en webbplats, som vilka sidor du besökte och vilka länkar du klickade på. Ingen av denna information kan användas för att identifiera dig. Allt är sammanställt och därför anonymiserat. Deras enda syfte är att förbättra webbplatsens funktioner. Detta inkluderar cookies från tredje parts analystjänster så länge som cookiesen endast används av ägaren till den besökta webbplatsen.
  • Statistisk information används i rapporter och för att förbättra vår webbplats. Till exempel har vi använt analysdata för att lägga till, ta bort eller ändra funktioner på webbplatsen baserat på hur populära de är bland användarna.
  • Vi spårar till exempel:
    • antalet besökare på enskilda sidor;
    • när sidorna besöktes;
    • hur länge användarna stannade på sidan;
    • IP-adressen till användaren av webbplatsen;
    • sidan de kom från;
    • tekniska data om enheten som används för att surfa på webbplatsen (som webbläsare och operativsystemversion och skärmstorlek) - vi använder dessa data för att säkerställa att tekniken som vår webbplats använder är lämplig för majoriteten av våra användare och hur vi bäst visar webbplatsen för användare som har mindre kapabla webbläsare.
  • Eftersom dessa cookies inte är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera, tillåter verktyget för cookiehantering att du nekar dem när som helst. Men att göra det kan hindra vår förmåga att erbjuda kunderna den bästa upplevelsen.
  • C. Funktionella cookies .
  • Dessa cookies tillåter en webbplats att komma ihåg val du har gjort tidigare, som vilket språk du föredrar, om du har accepterat cookies, vilken regional butik du ska dirigeras till eller vad ditt användarnamn och lösenord är så att du automatiskt kan logga in.
  • Eftersom dessa cookies inte är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera, tillåter verktyget för cookiehantering att du nekar dem när som helst. Men att göra det kan hindra din användning av webbplatsen.
  • D. Målinriktningscookies .
  • Dessa cookies kan ställas in via vår webbplats av våra annonseringspartners. De kan användas av dessa företag för att bygga en profil av dina intressen och visa dig relevanta annonser på andra webbplatser. De lagrar inte direkt personlig information, utan är baserade på att unikt identifiera din webbläsare och internetenhet. Om du inte tillåter dessa cookies kommer du att uppleva mindre målinriktad annonsering.
  • Eftersom dessa cookies inte är strikt nödvändiga för webbplatsens funktion, tillåter cookiehanteringsverktyget dig att neka dem när som helst. Men om du gör det kan det resultera i att du ser mindre relevant onlineannonsering.
  • E. Cookies för sociala medier .
  • Dessa cookies ställs in av en rad sociala medietjänster som vi har lagt till på webbplatsen för att göra det möjligt för dig att dela vårt innehåll med dina vänner och nätverk. De kan spåra din webbläsare över andra webbplatser och bygga upp en profil av dina intressen. Detta kan påverka innehållet och meddelandena du ser på andra webbplatser du besöker.
  • Eftersom dessa cookies inte är strikt nödvändiga för webbplatsens funktion, tillåter cookiehanteringsverktyget dig att neka dem när som helst. Om du inte tillåter dessa cookies kanske du inte kan använda eller se dessa delningsverktyg.
3.4 Ta bort cookies från din enhet
Du kan ta bort alla cookies som redan finns på din enhet med hjälp av inställningarna i din webbläsare. Detta tar bort alla cookies från alla webbplatser du har besökt.
Tänk dock på att du också kan förlora viss sparad information (t.ex. sparade inloggningsuppgifter, webbplatsinställningar).
3.5 Blockera cookies
Förutom att använda cookiehanteringsverktyget kan du ställa in de flesta moderna webbläsare för att förhindra att några cookies placeras på din enhet, men du kan då behöva justera vissa inställningar manuellt varje gång du besöker en webbplats/sida, och vissa tjänster och funktioner kanske inte fungerar korrekt alls (t.ex. profilinloggning).
3.6 Analys
Vi kan använda tredjepartsleverantörer för att övervaka ochanalyseraanvändningen av våra tjänster. För närvarande använder vi Google Analytics. Google Analytics är en webbanalystjänst som spårar och rapporterar webbplatstrafik. För mer information om Googles sekretesspolicy, besök Googles sida för integritet och villkor:https://policies.google.com/privacy?hl=en. Google Analytics Opt-out Browser Add-on ger besökare möjlighet att förhindra att deras data samlas in och används av Google Analytics, tillgängligt på:https://tools.google.com/dlpage/gaoptout
Om Google Analytics är strukturerat för att samla in personuppgifter, kommer cookiebannern på vår webbplats att ge dig möjlighet att samtycka till Google Analytics och personuppgiftsansvarig kommer att vara Google Ireland Ltd., Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland. Vi har implementerat Google Analytics med funktionen "AnonymizeIP", vilket säkerställer att din IP-adress kommer att förkortas innan den skickas till servrar i USA. Undantagsvis kan förkortningen ske efter sådan överföring till USA. Google använder dessa data för att utvärdera din användning av våra tjänster, för att sammanställa rapporter om aktiviteter på våra onlinetjänster och för att förse oss med andra tjänster relaterade till webbplats, app och internetanvändning.
3.7 Beteendemässig remarketing
Vi använder även remarketingtjänster för att annonsera på tredje parts webbplatser till dig efter att du har besökt våra Tjänster. För detta ändamål grupperas besökare efter vissa åtgärder på våra Tjänster, t.ex. efter hur länge ett besök varar. Detta gör det möjligt för oss att förstå dina preferenser och att visa dig personlig reklam även om du för närvarande surfar på en annan webbplats som också deltar i Googles annonsnätverk.
Vi använder följande verktyg och tjänster för dessa ändamål: Google Ads remarketingtjänsten tillhandahålls av Google. Du kan välja bort detta genom att besöka sidan Google Ads-inställningar: https://www.google.com/settings/ads.
Om Google Ads är strukturerat för att samla in personuppgifter kommer den personuppgiftsansvarige att vara Google Ireland Ltd., Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland.
Bing Ads är en tjänst som drivs av Microsoft Ireland Operations Limited, One Microsoft Place, South County Business Park, Leopardstown, Dublin 18, Irland. Läs Microsofts sekretesspolicy för mer information om hur Microsoft behandlar din information https://privacy.microsoft.com/en-US/ . När du besöker vår webbplats via annonser på Bing Ads placeras en cookie på din dator. Dessutom är en Universal Event Tracking-tagg integrerad på vår webbplats. Detta är en kod som, i kombination med cookien, lagrar data om användningen av webbplatsen, t.ex. hur lång tid som spenderas på webbplatsen, områden som besöks och annonser som används för att nå webbplatsen. Dessutom kan Microsoft spåra dina användningsmönster över flera av dina elektroniska enheter genom så kallad spårning över flera enheter. Den insamlade informationen överförs till en Microsoft-server i USA. Om Bing Ads är strukturerat för att samla in personuppgifter kommer cookiebannern på våra Tjänster att ge dig möjlighet att samtycka till Bing Ads.
Facebook Ads. Genom att använda Facebook Business Tools kan vi visa dig intressebaserade annonser när du använder Facebook. För att ändra dina inställningar eller välja bort anpassning för annonser som visas av Facebook kan du besöka Facebook Annonsinställningar förutom avsnittet Dina val nedan. Vi kan också visa annonser för målgrupper som delar liknande egenskaper som dina. För detta ändamål hashas och krypteras en lista med e-postadresser oåterkalleligt och laddas upp eller överförs från vår webbplats, och Facebook jämför de hashade uppgifterna med sina användare, vilket genererar en liknande målgrupp och raderar den uppladdade listan. Vi har inte tillgång till identiteten på någon i den "liknande" målgruppen, såvida de inte väljer att klicka på en av våra annonser.
3.8 Andra spårningstekniker
Vi kan också använda spårningstekniker för att samla in "klickströms"-data, såsom domännamnet för tjänsten som ger dig internetåtkomst, din enhetstyp, IP-adress som används för att ansluta din dator till internet, din webbläsartyp och -version, operativsystem och plattform, den genomsnittliga tiden som spenderas på vår webbplats, webbsidor som visas, innehåll som söks efter, åtkomsttider och annan relevant statistik, och tilldela unika identifierare till enheten eller andra inloggningsuppgifter du använder för att komma åt webbplatsen för samma ändamål.
Sidor på vår webbplats kan också använda Java-skript, som är kodsnuttar inbäddade i olika delar av webbplatser och applikationer som underlättar en mängd olika åtgärder inklusive att påskynda uppdateringshastigheten för vissa funktioner eller övervaka användningen av olika onlinekomponenter; entitetstaggar, som är HTTP-kodmekanismer som gör det möjligt att lagra eller "cachelagra" delar av webbplatser i din webbläsare för att påskynda webbplatsens prestanda; och HTML5 lokal lagring, vilket gör att data från webbplatser kan lagras eller "cachelagras" i din webbläsare för att lagra och snabbare hämta data på HTML5-sidor när webbplatsen besöks igen.
3.9 Platsinformation
Du kan eventuellt justera inställningarna på din enhet så att information om din fysiska plats inte skickas till oss eller tredje parter genom att (a) inaktivera platstjänster i enhetens inställningar; eller (b) neka vissa webbplatser eller mobilapplikationer tillstånd att komma åt platsinformation genom att ändra relevanta preferenser och behörigheter i din mobila enhet eller webbläsarinställningar.

4. Säkerhetsåtgärder
Vi upprätthåller rimliga fysiska, elektroniska och procedurmässiga skyddsåtgärder utformade för att skydda dina personuppgifter från obehörig behandling, användning eller utlämnande. Våra säkerhetsåtgärder inkluderar fysiska, tekniska och administrativa åtgärder av industristandard för att förhindra obehörig åtkomst till eller utlämnande av din information. Vi kräver också att våra tjänsteleverantörer tillhandahåller integritets- och säkerhetskontroller för att skydda data som delas med dem för att utföra tjänster.
Internet är inte en absolut säker miljö och vi kan inte garantera att dina personuppgifter kommer att vara säkra. Vi rekommenderar därför starkt att du använder ett unikt, komplext lösenord för att hjälpa oss att säkerställa säkerheten för ditt konto. Vi rekommenderar också starkt att du inte delar ditt lösenord med andra eller återanvänder lösenord på våra tjänster som du använder på andra webbplatser eller appar, eftersom detta ökar sannolikheten för att du blir offer för en attack med credential stuffing eller annat skadligt cyberbeteende. Om du känner att säkerheten för ditt konto eller dina personuppgifter har komprometterats, vänligen kontakta oss omedelbart på vårt dedikerade Privacy Center eller på annat sätt som beskrivs i avsnittet "Kontakta oss" nedan.

5. Dina rättigheter
Du har vissa rättigheter avseende vår behandling av dina personuppgifter som härrör från kapitel 3 i den allmänna dataskyddsförordningen ("GDPR"). Dessa rättigheter inkluderar:
5.1 Rätt till information
Du har rätt till viss information om vår behandling av dina personuppgifter. Denna integritetsförklaring, tillsammans med andra relevanta offentligt tillgängliga dokument, tillhandahåller denna information.
5.2 Rätt till tillgång
Du har rätt att få en kopia av de personuppgifter som vi kan ha om dig. Du bör notera att vi är skyldiga att behålla uppgifter inte längre än nödvändigt, och att vissa uppgifter därför kan ha raderats när en begäran om tillgång görs, i enlighet med de lagringsrutiner som beskrivs i detta meddelande.
5.3 Rätt till rättelse
Du har rätt att få felaktiga personuppgifter rättade eller uppdaterade.
5.4 Rätt till radering ("Rätten att bli bortglömd")
Du har rätt att få dina uppgifter raderade när de inte längre krävs av oss för ett lagligt ändamål, såsom beskrivs i detta meddelande. Om uppgifterna fortfarande behöver bevaras, t.ex. för en rättslig skyldighet eller för legitima affärsändamål, gäller ännu inte rätten till radering.
5.5 Rätt till begränsning av behandling
Du har rätt att få behandlingen av uppgifter begränsad;
    • Medan vi verifierar riktigheten i dina uppgifter eller korrigerar dem om det är nödvändigt;
    • Om behandlingen är olaglig och du begär begränsning av behandlingen snarare än radering av personuppgifterna;
    • Om vi inte längre behöver personuppgifterna för ändamålen med behandlingen, men du kräver att vi behåller dem för att fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk; och
    • Medan vi överväger en invändning som gjorts av dig enligt din rätt att invända.
  • 5.6 Rätt till dataportabilitet
    Du har rätt att få en kopia av vissa personuppgifter i ett vanligt förekommande, maskinläsbart format. Denna rättighet är begränsad till uppgifter som;
    • Har lämnats till oss av dig;
    • Behandlas av oss på grundval av samtycke eller ett avtal; och
    • Behandlas på automatiserat sätt.
  • Vi tillhandahåller sådana personuppgifter i Excel-kalkylbladsformat.
    5.7 Rätt att invända
    Du har rätt att invända mot behandlingen av dina personuppgifter som görs för ändamålen med ett berättigat intresse eller i allmänhetens intresse eller vid utövande av offentlig myndighet som tilldelats oss som personuppgiftsansvarig. Om du invänder måste vi antingen påvisa tvingande berättigade skäl för behandlingen, eller upphöra med den.
    Du har rätt att invända mot behandling för direktmarknadsföringsändamål. Denna rättighet kan utövas genom att välja bort direktmarknadsföring med hjälp av de medel som tillhandahålls.
    5.8 Rättighet avseende automatiserat beslutsfattande
    Om ett beslut fattas enbart på grundval av automatiserad behandling, inklusive profilering, som ger rättsliga följder för dig eller på liknande sätt i betydande grad påverkar dig, kommer du att meddelas om resultatet och ges möjlighet att erhålla mänsklig intervention av SHEIN, att uttrycka din åsikt och att bestrida beslutet.
    5.9 Utövande av dina rättigheter avseende personuppgifter
    För att utöva dina rättigheter kan du göra uppdateringar inom ditt kundkonto på Webbplatsen eller Appen, eller så kan du kontakta ossviavårt dedikerade Integritetscenter.
    I vissa fall kan vi kräva ytterligare information från dig för att hjälpa oss att identifiera de uppgifter du behöver. Vi kan begära att du tillhandahåller ytterligare information som är nödvändig för att bekräfta din identitet som den registrerade, om det finns rimligt tvivel i detta avseende. I fallet med vissa uppenbart ogrundade eller överdrivna förfrågningar förbehåller vi oss rätten att avslå en begäran eller att ta ut en rimlig administrativ avgift.
    Vi kommer att svara på din begäran inom 30 dagar efter att vi mottagit den, förutom förfrågningar som på grund av sin komplexitet eller antal kan ta upp till tre månader att uppfylla. I sådana fall kommer vi att meddela dig om en sådan försening inom en månad efter mottagandet av begäran, tillsammans med skälen för förseningen.
    Du bör vara medveten om att alla ovanstående rättigheter är föremål för vissa restriktioner och begränsningar. Om en sådan restriktion eller begränsning gäller en av dina förfrågningar kommer vi att meddela dig.
    5.10 Klagomål
    Om du anser att vi har gjort intrång i eller brutit mot dina rättigheter till privatliv, vänligen kontakta oss på vårt dedikerade Integritetscenter så att vi kan försöka lösa eventuella problem till din belåtenhet. Du har ocksårätt attlämna in ett klagomål till din dataskyddsmyndighet (mer information om dataskyddsmyndigheter och deras kontaktinformation finns på https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/reform/what-are-data-protection-authorities-dpas_en).
    Med avseende på dina personuppgifter som behandlas av en tredjepartssäljare på vår Webbplats och App som en oberoende registeransvarig, för att utöva dina rättigheter enligt tillämplig lag, kan du kontakta tredjepartssäljaren direkt.

    6. Lagring
    Vi kommer att lagra dina personuppgifter, inklusive all korrespondens du har med oss, endast så länge som det är nödvändigt för de ändamål som anges i detta Meddelande, inklusive lagring av personuppgifter för att följa våra juridiska skyldigheter, för att lösa tvister, för informationssäkerhetsändamål och för att upprätthålla våra juridiska rättigheter, villkor och policyer.

    7. Tredjepartswebbplatser
    Vår app eller webbplats kan innehålla länkar till webbplatser från tredje part. Detta meddelande gäller inte dessa webbplatser från tredje part. Vi rekommenderar att du läser sekretesspolicyn för alla andra webbplatser du besöker eftersom vi inte ansvarar för sekretessrutinerna på dessa webbplatser.

    8. Barn
    För att använda denna webbplats måste du vara minst 18 år gammal. SHEIN säljer inte produkter för inköp av barn. Vi kan sälja barnprodukter för inköp av vuxna. Om du är under 18 år får du endast använda SHEIN med inblandning av en förälder eller vårdnadshavare.
    Om du är under 18 år kan SHEIN behandla vissa av dina personuppgifter:
    Produktrecensioner: En förälder eller annan vuxen som köper en vara åt dig kan ta ett foto av dig och publicera det som en del av en recension av den produkten. Föräldrar rekommenderas att inte publicera foton där barnets ansikte är identifierbart.
    Barnprofiler: En förälder eller annan vuxen kan lägga till en profil för dig i sin egen personliga profil. Detta gör att de kan berätta för oss vilka typer av produkter de gillar att köpa åt dig. Vi använder denna information för att rekommendera andra produkter till dem som vi tror att de skulle vilja köpa åt dig.
    För att skapa denna profil behöver vi veta barnets ungefärliga ålder (dvs. vilken månad och år barnet föddes) och om barnet är en flicka eller en pojke. Vi ber också föräldern att bekräfta att de har den juridiska rätten att publicera den information som tillhandahålls. Föräldern eller vårdnadshavaren kommer också att bli ombedd att skapa ett smeknamn för profilen. För att bäst skydda barnets integritetsintressen bör du inte använda barnets namn.
    Denna profil kommer endast att vara synlig för den person som skapar den.

    9. Överföring av dina personuppgifter
    SHEIN-kunddata för EU-kunder lagras inom EU och behandlas till största delen inom EU. Men precis som alla globala onlineåterförsäljare är det nödvändigt för SHEIN att få tillgång till data internationellt för att kunna betjäna kunder över hela världen.
    När en kund gör ett köp från SHEIN eller en SHEIN Marketplace-säljare måste deras order- och leveransinformation lämnas till lagret för att ordern ska kunna fullföljas. Eftersom många SHEIN-produkter skickas från Kina, nödvändiggör detta överföringen av dessa data till Kina. Denna typ av dataöverföring är tillåten enligt GDPR (artikel 49.1 b) eftersom den är nödvändig för att SHEIN ska kunna fullgöra sitt avtal med kunden och omfattas av lämpliga skyddsåtgärder.
    För andra interna överföringar av personuppgifter mellan SHEIN-dotterbolag har SHEIN ett globalt avtal om dataöverföring inom koncernen som inkluderar de relevanta särskilda avtalsklausulerna enligt kraven i GDPR.

    10. Kontakta oss
    Om du har frågor eller funderingar angående informationen i detta integritetsmeddelandeMeddelande, vänligen kontakta oss på vårt dedikerade Integritetscenter.
    Vårt dataskyddsombud i EU kan kontaktas via e-postadressen nedan eller via vår postadress nedan skriftligen:
    Dataskyddsombud
    Infinite Styles Services Co. Limited
    1-2 Victoria Buildings,
    Haddington Road,
    Dublin 4,
    D04 XN32,
    Irland,