Enligt dataskyddsförordningen (GDPR) har du rätt att invända mot behandlingen av dina personuppgifter i vissa situationer, inklusive:
● Behandling baserat på SHEIN:s legitima intressen eller en tredje parts legitima intressen,
● Behandling utförd i allmänhetens intresse eller för officiellt myndighetsutövande,
● Behandling för direkta marknadsföringssyften.
Att invända mot behandling av dina personuppgifter för direkt marknadsföring
Observera att du kan avprenumerera genom självbetjäning. Stegen för detta är som följer:
● Om du har ett SHEIN-användarkonto
För att justera dina marknadsförings- och kampanjkommunikationspreferenser (samt andra inställningar och preferenser), logga in på ditt SHEIN-användarkonto och klicka på Settings (Inställningar) > Contact Preferences (Kontaktpreferenser) och begränsa det antal e-postmeddelanden och SMS-kommunikationer du får från oss eller inaktivera dem helt och hållet.
Gällande aviseringarna kan du göra ändringarna under Settings (Inställningar) > Contact Preferences (Kontaktpreferenser) > New Message Notifications (Nya meddelandeaviseringar) och välj vilka aviseringar du fortfarande vill ta emot eller inaktivera dem helt och hållet.
● Om du INTE har ett SHEIN-användarkonto
Längst ner i varje marknadsförings-e-postmeddelande från oss hittar du en länk som låter dig avprenumerera på den typ av e-postmeddelande som du har fått. Klicka på länken för att avprenumerera.
Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan denna information har uppdaterats i våra system, och under denna tid kan du fortsatt komma att få våra marknadsförings-e-postmeddelanden.
När du har ändrat dina inställningar kommer dina personuppgifter inte längre att behandlas för dessa syften.
Andra behandlingsaktiviteter
I relation till de övriga behandlingsaktiviteter som beskrivs i vårt Sekretessmeddelande, anser vi att SHEIN har ett övergripande legitimt intresse av att fortsätta behandla dina personuppgifter, inklusive att yppa eller dela dina personuppgifter, för dessa syften. Dessa legitima intressen inkluderar att:
● förse dig med de begärda tjänsterna och kundsupporttjänster.
● säkra våra system och förebygga bedrägeri.
● kommunicera med dig vid behov eller relevant i relation till fullgörandet eller behandlingen av din beställning eller om detta krävs enligt lag.
● förbättra våra produkter eller tjänster.
Av denna anledning rekommenderar vi att du, om du vill att SHEIN upphör att behandla dina personuppgifter för sådana syften, raderar ditt konto och/eller skickar in en begäran om radering via vårt Sekretesscenter.
För mer information om hur och varför SHEIN inte kan upphöra att dela dina personuppgifter för vissa syften, se avsnitt 2 ”Dela dina personuppgifter” i vår Sekretesspolicy.
Andra invändningar
Om du vill invända mot en behandlingsaktivitet som inte listas ovan, skicka din förfrågan till
privacy@sheingroup.com och specificera den behandlingsaktivitet som du invänder mot samt anledningarna till din användning. Bifoga även en skärmdump av inloggningssidan till din e-post eller det telefonnummer du använde för att registrera ett SHEIN-konto för att hjälpa oss att verifiera din identitet.