RETURPOLICY

Vi hoppas att du älskar det du har beställt! Men om du inte skulle vara 100% nöjd med ditt köp har vi gjort returprocessen mycket enkel.
Hur länge har jag på mig att göra en retur?
Du har 45 dagar på dig att returnera. Du måste skicka tillbaka och ladda upp returspårningsnumret inom 45 dagar från inköpsdatumet.
Vad är returmetoden, och måste jag betala en returavgift?
Retur via vår DHL returetikett
Den första returetiketten för varje beställning är gratis och varje extra returetikett för samma beställning medför en avgift på 68 SEK, som dras av från din återbetalning.
Returnera flera varor från olika beställningar i samma försändelse
Om du vill returnera varor från olika beställningar kan du returnera dem tillsammans. När artiklarna du returnerar uppfyller villkoren för att slå samman etiketter kan du välja alla artiklar i KOMBINERA RETURLISTA. Kom ihåg att lägga alla varor som ska returneras i ett paket.
Hur gör jag en retur?
1. Logga in på ditt SHEIN-konto.
2. Klicka på "Starta Retur" längst ner på denna sida.
3. Välj det eller de objekt du vill returnera, ange orsakern/orsakerna och skicka.
4. Välj returmetod.
5. Om du väljer Postkontor, skriv ut returetiketten och tejpa fast den ordentligt på utsidan av ditt returpaket och lämna sedan in ditt paket på din närmaste DHL.
Anmärkning:
1. Returnera inte varor på egen bekostnad till adressen på fraktsedeln eller returetiketten. Det är inte rätt returadress och kommer att påverka behandlingen av din retur.
2. Om du vill använda den ursprungliga fraktförpackningen för att returnera varor, vänligen ta bort / täck fraktetiketten på utsidan av förpackningen för att undvika att din retur skickas till dig av misstag.
3. För att säkerställa en smidig och snabb återbetalning, se till att varan du returnerar matchar uppgifterna som anges på din returförfrågan. Eventuella avvikelser kan orsaka förseningar eller hindra oss från att kunna behandla din återbetalning.
Hur hittar jag returetiketten?
Hitta den returnerade beställningen i "Mina beställningar" → Klicka på "Orderinformation" → Klicka på "Retur Order" i det övre högra hörnet → Klicka på "Visa" för att ladda ner.
Kan jag fortfarande returnera föremål om de är använda, skadade eller om prislapparna har tagits bort?
1. Krav för återlämnande av returnerbara artiklar:
● Bröllopsklänningar, kostymer och annan klädsel: Objekt måste vara i nya, oanvända, oskadade och oförändrade skick och ha originaltaggarna fastsatta och hygienmärket (om tillämpligt) intakt.
● Mänskliga hårperuker: Objekt måste vara i nya, oanvända, oftvättade, oskadade och oförändrade skick och ha originaltaggarna fastsatta. Specifikt kommer objekt att inspekteras för bevis på tvättning, blekning, klippning eller annan ändring eller skada.
● Skor, väskor och resväskor: Objekt måste returneras i nytt, oanvänt och oskadat skick med originalvarumärkesförpackningar och alla tillbehör (skobucklor, skosnören och dammpåsar, etc.). Skor måste ha testats endast på en mjuk, ren yta.
● Möbler: Objekt måste vara nya, oanvända och oskadade och i originalförpackningen (inklusive alla tillbehör, manualer och delar).
● Mobiltelefoner, bärbara datorer, projektorer, surfplattor och andra elektroniska produkter: Objekt måste returneras i sitt ej aktiverade skick. Radera all personlig information från produkten och placera den i originalförpackningen tillsammans med alla manualer, tillbehör och eventuella "gratis" gåvor som levereras med produkten. Om produkten saknar delar eller är i oåterståndligt skick vid retur kan vi inte ge dig en återbetalning. Om du vill begära tillverkarens garanti kommer vi att hjälpa dig att kontakta tillverkaren.
● Andra kategorier: Objekt måste returneras i sitt ursprungliga, oanvända, oförändrade och oftvättade skick, med etiketter och förpackning i sitt helt nya skick.
2. Följande artiklar kan inte returneras eller bytas ut: kroppsdräkter, underkläder, smycken, skönhet, evenemangs- & festartiklar, DIY-tillbehör, husdjurstillbehör och accessoarer (utom halsdukar, väskor och mermaidfiltar).
3. Artiklar markerade som ej återbetalningsbara och gratis gåvor kan inte returneras. (Detta beror på varans status vid betalningstillfället).
OBS:
1. Var noga med att dubbelkolla dina returer innan du skickar iväg dem. Vi är inte ansvariga för returnering av produkter som inte är SHEIN-produkter.
2. Om du tar emot en skadad/defekt vara, vänligen kontakta SHEIN:s Kundtjänst inom 24 timmar efter mottagandet.
3. När en returvara anländer till vårt lager kommer vi att inspektera och/eller testa den. Om vi upptäcker att den inte uppfyller returkraven, såsom men inte begränsat till tvättad, skadad, obruten, aktiverad, borttagen originalmärkning, skadad hygienetikett eller någon annan situation som vi bedömer inte lämplig för återförsäljning, kommer SHEIN inte kunna erbjuda dig en återbetalning. I sådant fall kommer vi att returnera produkten till dig på dina kostnader. I detta fall kommer vi att dra av returfraktkostnaden på SEK68 från återbetalningen för andra föremål i samma order som har passerat kvalitetskontrollen och anses vara återbetalningsbara. Om det inte finns sådana föremål eller återbetalningsbeloppet är otillräckligt för att täcka fraktkostnaden kan SHEIN på eget gottfinnande erbjuda sig att bära (återstående) kostnad för returfrakt som en gest av god vilja.
4. I exceptionella fall kan vi, på eget gottfinnande som en gest av god vilja, erbjuda en delvis eller full återbetalning på den returnerade produkten även om den inte uppfyller våra återbetalningskrav istället för att skicka tillbaka den till dig.
Lagstadgade rättigheter: Ångerrätt eller ångerfrist
Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, utan att ange någon anledning, från dagen då den sista produkten i din beställning levererades. Det enklaste sättet att utöva din ångerrätt är att fylla i detta formulär .
Du kan dock också ångra dig genom att kontakta vår kundtjänst och ange ditt beslut att ångra din beställning innan ångerfristen har löpt ut.
Ångeråtgärder:
Du ska returnera produkterna senast 14 dagar efter den dag då du meddelade oss att du ångrar ditt köp. Du är endast ansvarig för eventuell minskning av varornas värde som beror på hantering som går utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varornas natur, egenskaper och funktion.
Återbetalning och kostnad för retur:
Om du valde ett dyrare leveranssätt än det standardleveranssätt som erbjuds, kommer inte de extra kostnaderna för sådan leverans att återbetalas. Hanteringsavgiften, enligt definitionen i avsnitt 3.3 av de allmänna villkoren, kommer inte att återbetalas.
Du kommer att behöva stå för de direkta kostnaderna för att returnera varorna. Kostnaden uppskattas till högst cirka 68 SEK.
Hur lång tid tar det att behandla återbetalningen?
Din förfrågan kommer att behandlas inom fem arbetsdagar efter att vi fått ditt meddelande. Du kan välja att få återbetalningen antingen till din SHEIN-plånbok eller till den ursprungliga betalningsmetoden.
OBS:
1.Den ursprungliga frakt- och hanteringsavgiften kan inte återbetalas.
2.Om det finns problem med din retur, kontakta kundtjänst inom 90 dagar från det datum då din beställning gjordes.
3.Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har mottagit varorna eller tills du har uppvisat bevis på att du har skickat tillbaka varorna, beroende på vad som inträffar först.