Policy för recensioner

Version: 24 Juli 2024
1. INLEDNING
Vi vill gärna att du delar med dig av dina åsikter om de produkter du har köpt på SHEIN:s webbplats. Detta kan hjälpa en annan användare att lära sig mer om produkten och avgöra om den är rätt för dem eller inte.
Var uppriktig: Vi vill gärna ha din ärliga åsikt om produkten. Din recension ska vara äkta, oavsett om den är positiv eller negativ. Vi tar inte bort recensioner på grund av att de är negativa. Din recension ska vara relaterad till en produkt som du har köpt och använt och/eller lämnat tillbaka. SHEIN kommer inte att tolerera någon recension som är utformad för att vilseleda eller manipulera, och vi kommer inte heller att ge extra poäng för en positiv recension. Falska recensioner eller recensioner som stöds av någon annan part är inte tillåtna.
Innehållet du lägger upp som en recension anses vara ”Användargenererat innehåll” i våra villkor. Läs våra villkor om du vill veta mer om SHEIN:s rättigheter angående användargenererat innehåll. Ditt innehåll kommer att regleras enligt denna policy samt enligt villkoren.
Vi betalar aldrig våra användare för att skriva positiva recensioner om våra produkter. Genom att skriva en recension (oavsett om den är positiv eller negativ) är du berättigad att få SHEIN-bonuspoäng. Klicka på länken för att förstå under vilka omständigheter och hur många bonuspoäng du kan få, hur du använder dem och om du är föremål för några begränsningar/undantag för att tjäna bonuspoäng.
2. VEM KAN SKRIVA EN RECENSION OCH NÄR?
Endast användare som:
(a) är inloggade på sitt konto (och därmed är verifierade användare); och
(b) har betalat för den relevanta beställningen
kommer att kunna skriva recensioner om produkt(er) som de har beställt och köpt.
Om du inte bekräftar betalningen av ordern får du inte publicera en recension om produkten du har köpt i den ordern eftersom alternativet ”Lägg upp en kommentar” eller ”Kommentar” inte kommer att visas för dig om du inte har bekräftat mottagandet. Du kan inte uppdatera eller ändra din kommentar när du har skickat in den.
Du kan lägga upp en recension av alla produkter du har köpt och fått inom sex månader efter att du gjorde beställningen. Du kommer inte att kunna publicera en recension av en produkt efter att denna period har gått ut.
Recension av en produkt med samma SKU (eller artikelnummer) i en beställning kan endast göras en gång.
3. HUR SKRIVER MAN EN BRA RECENSION?
1. Beskrivning: Beskriv hur produkten känns, typen av tyg, användning ... och om du rekommenderar den eller inte. Ge andra kunder värdefull information.
2. Bifoga ett foto: du kan ladda upp ett tydligt foto av produkten. Det är ännu bättre om det är ett foto som visar din överkropp när du bär produkten. Visar hur produkten faktiskt ser ut i verkligheten.
3. Inte för kort, inte för lång: Skriftliga recensioner bör bestå av minst 20 ord och begränsas till 1 000 ord. Den idealiska längden är 75 till 500 ord.

I varje produktrecension kommer du att bli ombedd att välja ett betygsalternativ med ett antal ”stjärnor” från 0-5, där 5 stjärnor det mest tillfredsställande alternativet. Detta hjälper till att beräkna den totala poängen för produkterna, enligt beskrivningen nedan.
3.1. Det rekommenderas att:
  • Ladda upp tre bilder
  • Använda kommentarstaggarna
  • Se till att bilderna är tydliga

3.2. Hur tjänar man bonuspoäng?
Alla recensioner som publiceras på webbplatsen (oavsett om de är positiva eller negativa) kan ge dig bonuspoäng i enlighet med policyn för bonuspoäng.

Du behöver bara:
(1) Uppfylla antalet ord, +5 poäng
(2) Ladda upp bild(er), +10 poäng
(3) Ange fullständig storleksinformation, +2 poäng
3.3. Hur kan min recension väljas för att visas i GAL & Style Gallery?

Se till att du följer våra rekommendationer i avsnitt 3.1 ovan för att få poäng.
Tips: Att inkludera en bild där produkten provas och att se till att alla bilder är tydliga kommer öka din chans att bli publicerad på webbplatsen.
4. RECENSIONSREGLER
4.1. Hur lång tid tar det för min recension att visas på nätet?
När du skickar in en recension kommer den att granskas både manuellt och/eller elektroniskt och publiceras i allmänhet på webbplatsen inom 72 timmar om den överensstämmer med den aktuella recensionspolicyn och våra villkor. Denna tidsram kan vara något längre om din recension innehåller foton. Vi ber dig ha tålamod.
4. 2 Publiceras alla recensioner? Varför blev min recension nekad eller borttagen?
Ja, vi kommer att publicera alla recensioner som följer denna policy och/eller våra villkor och kommer att publicera både positiva och negativa recensioner.
Om vi upptäcker att en recension bryter mot denna policy och/eller våra villkor kommer vi dock inte att kunna publicera den. Om den redan har publicerats kommer vi att ta bort den. Se till att du är medveten om våra recensionsregler och begränsningar innan du publicerar en recension. Om du inte är nöjd med att din recension inte publicerats eller tagits bort kan du lämna in ett klagomål via vår kundtjänst .
Vi vidtar rimliga och proportionella åtgärder för att förhindra falska recensioner och för att säkerställa att recensionerna är äkta och återspeglar verkliga konsumenters erfarenheter. Dessa åtgärder omfattar bl.a. kontroll av de recensioner som lämnats in av vår interna riskkontrollavdelning. Vi låter också bara konsumenter som är inloggade på sitt konto och som har köpt en artikel att skriva en recension.
De produktrecensioner som visas för en produkt kan innehålla omdömen om produkter som har identiska egenskaper med den produkt som konsumenten för närvarande tittar på.
4.3. Regler och begränsningar
Om din recension inte överensstämmer med riktlinjerna i detta avsnitt kommer den att avvisas eller tas bort:
Din recension ska vara:
- Personlig: Vara gjord av köparen och användaren av produkten
- Din egen: Skriv recensionen med egna ord, låna inte någon annans.
- Uppriktig: Var ärlig och återge dina personliga åsikter om produkten
- Fokuserad: Identifiera och granska en produkt åt gången istället för att nämna många produkter samtidigt
- Vara relevant: Diskutera endast produkten.
- Kortfattad: Var tydlig och praktisk – kom ihåg att recensionerna ska hjälpa andra användare att avgöra om en produkt är rätt för dem eller inte.
Vi kan inte acceptera följande recensioner:
  • Recensioner som inte handlar om produkten. - En recension kan endast vara specifikt relaterad till en produkt, använd inte generiska recensioner för alla produkter, vi måste säkerställa recensionernas trovärdighet.
  • Recensioner som innehåller olämpligt eller stötande innehåll. - Olämpligt innehåll avser recensioner som innehåller obscena ord, svordomar, URL:er som inte är relaterade till SHEIN, videofilmer med vattenstämplar eller andra personers innehåll eller material (inklusive överdriven citering).
  • Hets mot folkgrupp eller kränkande innehåll. - Vi tillåter inte recensioner som uttrycker intolerans för personer som tillhör identitetsgrupper, inklusive ras, kön, religion, sexuell läggning eller nationalitet.
    Kunder får kommentera produkter och ifrågasätta expertisen hos skribenter, säljare eller andra kunder så länge som det sker på ett sätt som inte är hotfullt.
  • Främja illegalt beteende. - Recensioner får inte uppmuntra eller stödja beteende som är olagligt, inklusive våld, olaglig droganvändning, minderårigt drickande och barnmisshandel eller djurplågeri.
  • Positiva eller negativa recensioner i utbyte mot belöningar i form av pengar. - Vi tillåter inte någon att skriva recensioner som en form av marknadsföring, i personligt intresse, när kunder har uppmuntrats på något sätt att ändra sina recensioner osv.
  • Tredje parters referenser/annonser eller länkar. - Recensioner får inte innehålla varumärkne, logotyper eller bilder av produkter från andra återförsäljare eller externa länkar. Om du vill skriva en jämförande recension kan du använda en generisk beskrivning för en sådan jämförelse, till exempel "andra återförsäljare på marknaden" eller "andra varumärken". Publicera inte innehåll om dess huvudsakliga syfte är att marknadsföra ett företag, en webbplats, en skribent eller ett specialerbjudande.
  • Personlig information. - Recensioner ska inte innehålla någon personlig information om dig eller en tredje part. Inkludera därför inte någon e-postadress, telefonnummer, adress, namn (förutom ditt användarnamn) osv.
4.4. Hur beräknas den genomsnittliga poängen för eller graderingen av en produkt?
Poängen beräknas systematiskt baserat på den sammanslagna poängen som lämnas av varje kund som köpte produkten och bekräftade ordern för samma artikelnummer (SKU, Stock Keeping Unit).
5. KONSEKVENSER AV ÖVERTRÄDELSER
Överträdelser av denna policy innebär att webbplatsen och de produkter som säljs på den blir mindre pålitliga, säkra och användbara. Vi är därför mycket strikta när det gäller dess tillämpning och om någon bryter mot denna policy och/eller våra villkor kan vi ta bort denna användares recensioner/innehåll, begränsa denna användares förmåga att publicera recensioner och/eller stänga av eller avsluta användarens konto.
Om en sådan överträdelse också är ett brott mot tillämpliga lagar kan vi behöva kontakta lokala myndigheter vilket kan leda till rättsliga åtgärder och civil- och straffrättsliga påföljder.