Lagen om digitala tjänster

SHEIN har åtagit sig att se till att vi erbjuder en säker onlineplattform för vår community. Vi arbetar i enlighet med relevanta lokala lagar och förordningar, inklusive EU:s lag om digitala tjänster (DSA), som tillhandahåller en enda uppsättning transparens- och ansvarsskyldigheter för onlineplattformar i alla EU:s medlemsstater.
1. Information om aktiva användare i EU
Enligt artikel 24.2 i DSA ska onlineplattformar var sjätte månad offentliggöra information om de genomsnittliga månatliga aktiva mottagarna av deras tjänster i EU. SHEIN Marketplace lanserades i EU i augusti 2023. Vi har beräknat att från den 1 augusti 2023 till den 31 januari 2024 hade SHEIN i genomsnitt 108 miljoner månatliga aktiva användare i EU:s medlemsstater.
Vi definierar en ”månatlig aktiv användare” som antalet unika användare som har interagerat med SHEIN-plattformen under en viss period av månader. Detta engagemang kan omfatta aktiviteter som att surfa på SHEIN:s webbplats eller SHEIN App, göra köp, interagera med innehåll, lägga till varor i en kundvagn eller någon annan interaktion med plattformen.
2.En enda kontaktpunkt
För att underlätta direkt kommunikation med användare i EU, Europeiska kommissionen, myndigheter i EU:s medlemsstater och Europeiska nämnden för digitala tjänster om DSA-relaterade frågor, vänligen kontakta oss på dsa-poc@sheingroup.com .
Om du anser att innehåll på SHEIN är olagligt i Europeiska unionen, kan du rapportera det direkt via plattformen för att hjälpa SHEIN att snabbt överväga de frågor som rapporterats och vidta lämpliga åtgärder snabbt. Du kan göra detta genom att klicka på rapporteringsfunktionen som visas bredvid varje produkt som förtecknas. När du kontaktar oss accepterar vi kommunikation på ditt lokala språk eller på engelska.
Om du inte kontaktar oss på uppdrag av myndigheterna angående DSA, kan du kontakta oss via vår kundserviceplattform genom att besöka https://www.shein.se/contact-us.html för allmänna konsumentfrågor.
3. Tvister om användarinnehåll och konton
Om du är av uppfattningen att vi av misstag har vidtagit åtgärder på ditt konto kan du överklaga vårt beslut inom sex månader genom att kontakta vårt kundtjänstteam via följande länk https://www.shein.se/robot .
Du kan därutöver också kontakta ett certifierat organ för utomrättslig tvistlösning för att hjälpa till att lösa eventuella tvister med oss som rör våra åtgärder på ditt konto eller anmält innehåll. Europeiska kommissionen har en förteckning över tillgängliga certifierade organ för tvistlösning på sin webbplats. Observera dock att beslut som fattas av ett certifierat organ för utomrättslig tvistlösning inte kommer att vara bindande för dig eller SHEIN.