Villkor & Regler för presentkort

Följande villkor gäller för presentkort som köpts eller erhållits på SHEIN. Senast uppdaterade den: Den senaste uppdateringen gjordes den 1 juni 2022.
1.Inlösen och begränsningar
Presentkort kan lösas in på SHEIN för att köpa produkter och tjänster. Presentkort som köpts efter den 8 mars 2021 kan inte längre lösas in utanför det land där de köptes. Om du till exempel har köpt ett presentkort på SHEIN:s amerikanska webbplats kan det endast lösas in på SHEIN:s amerikanska webbplats på PC-sidan, mobilsidan, Android-systemet eller iOS-systemet.
2.Inköp
När du gör en beställning för att köpa presentkort måste vi se till att din betalningsmetod är säker och säker. Verifieringsprocessen beräknas ta 1-7 arbetsdagar. Den faktiska tidsramen beror på vilken betalningsmetod du väljer.
3.Inlösen av presentkort
Du kan ange presentkortets nummer och PIN-kod när du checkar ut. Beloppet kommer att dras från presentkortet. Om det betalda saldot är större än det återstående saldot på presentkortet måste du välja andra betalningsmetoder för att betala det återstående beloppet.
Observera att endast ett presentkort kan lösas in i samband med en viss beställning och att de inte kan "staplas" eller kombineras med andra presentkort för samma beställning.
4.Visa balans
Du kan kontrollera ditt presentkortsaldo i ditt konto.
Balansen på ditt presentkort kan användas hos SHEIN för att köpa produkter och tjänster. Presentkortets saldo kan inte tas ut i kontanter.
5.Giltighetsperiod och återbetalning
Alla presentkort som du köper från oss har inget utgångsdatum.
I den mån det är tillåtet enligt gällande lagar är presentkortsköp inte återbetalningsbara.
Observera att alla presentkort som vi har utfärdat gratis till dig kan ha en giltighetstid som i allmänhet sträcker sig från 1 dag till 3 månader (eller eventuellt längre) från utfärdandedatumet.
När giltighetstiden löper ut kan presentkortet inte lösas in.
Om en beställning betalas med ett presentkort och en återbetalning begärs återbetalas den del som betalats med presentkortet som presentkort.
6. Anledning till att presentkort inte har mottagits
När presentkortet har köpts framgångsrikt kommer det att skickas till den e-postadress som finns i registret (eller andra alternativa metoder som SHEIN kan identifiera). Om du inte fick ditt presentkortsnummer och PIN-kod kan det bero på följande:
  • Du angav fel e-postadress när du köpte presentkortet. Vänligen kontakta vår kundtjänst för att bekräfta och ändra e-postadressen.
  • Din inkorg är full. Vänligen se till att du har tillräckligt med utrymme i din inkorg och kontakta sedan vår kundtjänst för att det ska skickas igen.
  • Våra e-postmeddelanden har blockerats av din brevlåda. Vänligen lägg till SHEIN.com i din betrodda lista och kontakta sedan vår kundtjänst för att det ska skickas igen.
7.Presentkort förlorat eller stulet
För att undvika tvivel kan SHEIN inte hållas ansvarigt om ett förlorat eller stulet presentkort senare används utan ditt tillstånd. Se därför till att du vidtar lämpliga åtgärder för att skydda ditt presentkortsnummer och din PIN-kod från obehörig åtkomst och användning.