Vad är återbetalningsmetoden?
1. Återbetalningen kommer att skickas till din SHEIN-plånbok eller ursprungliga betalningsmetod baserat på den återbetalningsmetod du valde.
2. Om du inte valde en återbetalningsmetod kommer vi att fortsätta enligt ditt val i återbetalningsposten.
Obs: Beställningar som betalas med SHEIN Presentkort återgår till presentkortet som standard.
Hur återbetalar man arbete med Klarna Pay Later?
Om returer:
• Klarna kommer att skicka din faktura via e-post så snart din beställning har skickats. Var uppmärksam på det förfallodatum som anges på din faktura.
• Om du nyss har returnerat en vara, kom ihåg att registrera det i Klarna-portalen för att pausa din betalning.
• Observera att SHEINs kundtjänst inte kan förlänga din faktureringstid. Om du vill förlänga din betalningstid rekommenderar vi att du kontaktar
Klarna Kundtjänst .
• Om förfallodatumet på fakturan har passerat så skickar Klarna automatiskt en påminnelse. I detta fall, vänligen kontakta Klarna kundtjänst direkt.
Om återbetalningar:
• Om du har returnerat några eller alla produkter i din beställning till oss så ge oss några dagar för att bearbeta din retur. Så snart vi har mottagit din retur får du en bekräftelse från oss via e-post.
• Om du ännu inte har betalat din faktura skickar Klarna en uppdaterad faktura efter att ha behandlat din återbetalning. Du behöver bara betala för de produkter du behåller.
• Om du har betalat din faktura i sin helhet och returnerat din beställning till oss, kommer du att få en återbetalning från Klarna till det ursprungliga kontot som användes.
• Om du har ytterligare frågor om din Klarnafaktura, kontakta
Klarna kundtjänst direkt här.
När får jag min återbetalning?
När återbetalningen har behandlats får du ett e-postmeddelande om återbetalning. Återbetalningstiden beror på din återbetalningsmetod och bank.
SHEIN Presentkort: 24 timmar
SHEIN Plånbok: 24 timmar
PayPal: 1-5 arbetsdagar
Kredit-/betalkort: 1-15 arbetsdagar
Hur kan jag få en återbetalning om mitt kredit-/betalkort inte längre är giltigt eller har gått ut?
Av säkerhetsskäl kommer återbetalningen endast att utföras till det ursprungliga kortet från vilket betalningen har dragits.
Om ditt ursprungliga kort har gått ut eller inte längre är giltigt kan du kontakta kortutgivaren (din bank eller kortföretag) för hjälp; de kommer fortfarande att kunna ta emot pengarna för din räkning.
Hur kollar/hittar och använder jag min plånbok?
Logga in på ditt SHEIN-konto→Mina tillgångar för att kontrollera om din återbetalning finns med på din "plånbok". Se till att logga in på rätt konto och klicka sedan på "
Min plånbok ".
Saldot i plånboken kan användas vid ditt nästa köp eller dras tillbaka och returneras till din ursprungliga betalningsform.
Vad är ARN?
ARN står för Acquirer Reference Number. Vissa betal-/kreditkort genererar ARN när återbetalningen är framgångsrik. ARN kommer att visas på sidan "Återbetalningsdetaljer" och vi kommer också att skicka ett e-postmeddelande för att informera dig om ARN.
Om du inte har fått din återbetalning inom standardtidsramen, vänligen användARN numret för att kontakta din bank för mer statusuppdateringar och information.
Varför är det mottagna beloppet mindre än återbetalningsbeloppet?
1. Banken tar ut en provisionsavgift.
2. Växelkursen har ändrats jämfört med betalningen.
3. Återbetalningar används för att dra av avbetalningsavgifter.
4. Återbetalningen gäller det faktiska priset, inte försäljningspriset.
Om du får mindre än det ursprungliga beloppet kan du kontakta din bank för att kontrollera ovanstående scenarier.
Obs: Den ursprungliga fraktavgiften och hanteringsavgiften återbetalas inte.
Egler för justering av kupongåterbetalningsbelopp
SHEINs kupong med trösklar kommer att användas enligt det faktiska beställningsvärdet. Det faktiska beställningsvärdet är beloppet för din ursprungliga beställning minus eventuellt återbetalningsvärde (d.v.s. det ursprungliga beloppet för den/de återbetalade varan). Återbetalningsbeloppet du fick kommer att omfattas av följande policy:
1. Det finns två möjliga scenarier om du ansöker om återbetalning efter att du har använt en kupong:
1) Om det faktiska beställningsvärdet fortfarande når den ursprungliga rabatt-tröskeln för kupongen du använde, kommer ingen justering av återbetalningsbeloppet att ske. Du kommer att ersätta oss för den tillämpade kupongen proportionellt.
2) Om det faktiska beställningsvärdet inte når den ursprungliga rabatt-tröskeln för kupongen du använde, kommer en justering av återbetalningsbeloppet att ske. Justeringen av återbetalningsbeloppet kan resultera i en minskning av det belopp som vi återbetalar till dig, eller så kan ingen återbetalning betalas ut till dig.
2. I fall vid justering av återbetalningsbelopp:
a) För kupong(er) med mer än en tröskel där det faktiska beställningsvärdet når ett annat tröskelvärde med ett lägre värde, behöver du bara återbetala oss skillnaden mellan värdet på den kupong som ursprungligen användes och värdet på kupongen som användes baserat på det nya faktiska beställningsvärdet.
b) Om det faktiska beställningsvärdet inte längre når några rabatt-trösklar efter återbetalningen kommer du inte längre att vara berättigad till någon rabatt och du måste återbetala oss för värdet av kupongen som ursprungligen användes. Kupongen som du har använt kommer att returneras till din plånbok i enlighet med villkoren för relaterad kupong.
Exempel:
Anta att en kupong har två trösklar: För ett verkligt beställningsvärde mellan kr69 och kr99, kommer en rabatt på kr6 att tillämpas. För ett verkligt ordervärde över kr99 kommer en rabatt på kr15 att tillämpas.
Scenario 1 (ingen justering av återbetalningsbelopp):
l Inköpsvärde för den ursprungliga beställningen: 120kr
l Återbetalningsvärde: 20 kr
l Faktiskt beställningsvärde: 100kr (dvs. 120kr (ursprungligt inköpsvärde) minus 20kr (återbetalningsvärde)).
Det faktiska beställningsvärdet når fortfarande den ursprungliga kupongtröskeln på 99 kr, och därför kommer det inte att ske någon kupongåterbetalning och ingen justering av återbetalningsbeloppet kommer att ske. Du kommer att få hela återbetalningen på 16,70 kr (20 kr (återbetalningsvärde) minus 3,30 kr (andelen av den tillämpade kupongen i enlighet därmed)).
Scenario 2 (justering av återbetalningsbelopp I):
l Inköpsvärde för den ursprungliga beställningen: 120kr
l Återbetalningsvärde: 30 kr
l Faktiskt ordervärde: 90kr (dvs. 120kr (ursprungligt inköpsvärde) minus 30kr (återbetalningsvärde)).
Det faktiska beställningsvärdet når inte den ursprungliga kupongtröskeln på 99kr, så du har inte längre rätt till 15kr-kupongen. Det faktiska beställningsvärdet når dock fortfarande tröskeln på 69kr, och du har rätt till kupongen på 6kr, skillnaden mellan den utfärdade kupongen och den kvalificerade kupongen efter återbetalningen blir 9kr. Därför drar vi 9kr från ditt återbetalningsbelopp. Du kommer alltså att få en återbetalning på 21kr (dvs. 30kr (återbetalningsvärde) minus 9kr (kupongskillnad)).
Scenario 3 (justering av återbetalningsbelopp II):
l Inköpsvärde för den ursprungliga beställningen: 120kr
l Återbetalningsvärde: 70kr
l Faktiskt beställningsvärde: 50kr (dvs. 120kr (ursprungligt inköpsvärde) minus 70kr (återbetalningsvärde)).
Det faktiska beställningsvärdet når inte den ursprungliga kupongtröskeln på 99kr, så du har inte längre rätt till 15kr-kupongen. Det faktiska ordervärdet når inte heller tröskeln på 69kr, så du har inte rätt till någon kupong. Därför måste hela värdet av kupongen (15kr) återbetalas. Därför drar vi 15kr från ditt återbetalningsbelopp. Du kommer alltså att få en återbetalning på 55kr (dvs. 70kr (återbetalningsvärde) minus 15kr (kupongskillnad)).
Dessa begränsningar påverkar inte dina ångerrätter. Du har rätt att frånträda ditt avtal inom 14 dagar. Du kan utöva denna rätt genom att fylla i ångerformuläret eller kontakta vår kundtjänst. Ovanstående begränsningar gäller för den extra frivilliga returperioden upp till 45 dagar efter köpet.