Återbetalning

Vad är återbetalningsmetoden?
1. Återbetalningen kommer att skickas till din SHEIN-plånbok eller ursprungliga betalningsmetod baserat på den återbetalningsmetod du valde.
2. Om du inte valde en återbetalningsmetod kommer vi att fortsätta enligt ditt val i återbetalningsposten.
Obs: Beställningar som betalas med SHEIN Presentkort återgår till presentkortet som standard.
Hur återbetalar man arbete med Klarna Pay Later?
Om returer:
• Klarna kommer att skicka din faktura via e-post så snart din beställning har skickats. Var uppmärksam på det förfallodatum som anges på din faktura.
• Om du nyss har returnerat en vara, kom ihåg att registrera det i Klarna-portalen för att pausa din betalning.
• Observera att SHEINs kundtjänst inte kan förlänga din faktureringstid. Om du vill förlänga din betalningstid rekommenderar vi att du kontaktar Klarna Kundtjänst .
• Om förfallodatumet på fakturan har passerat så skickar Klarna automatiskt en påminnelse. I detta fall, vänligen kontakta Klarna kundtjänst direkt.
Om återbetalningar:
• Om du har returnerat några eller alla produkter i din beställning till oss så ge oss några dagar för att bearbeta din retur. Så snart vi har mottagit din retur får du en bekräftelse från oss via e-post.
• Om du ännu inte har betalat din faktura skickar Klarna en uppdaterad faktura efter att ha behandlat din återbetalning. Du behöver bara betala för de produkter du behåller.
• Om du har betalat din faktura i sin helhet och returnerat din beställning till oss, kommer du att få en återbetalning från Klarna till det ursprungliga kontot som användes.
• Om du har ytterligare frågor om din Klarnafaktura, kontakta Klarna kundtjänst direkt här.
När får jag min återbetalning?
När återbetalningen har behandlats får du ett e-postmeddelande om återbetalning. Återbetalningstiden beror på din återbetalningsmetod och bank.
SHEIN Presentkort: 24 timmar
SHEIN Plånbok: 24 timmar
PayPal: 1-5 arbetsdagar
Kredit-/betalkort: 1-15 arbetsdagar
Hur kan jag få en återbetalning om mitt kredit-/betalkort inte längre är giltigt eller har gått ut?
Av säkerhetsskäl kommer återbetalningen endast att utföras till det ursprungliga kortet från vilket betalningen har dragits.
Om ditt ursprungliga kort har gått ut eller inte längre är giltigt kan du kontakta kortutgivaren (din bank eller kortföretag) för hjälp; de kommer fortfarande att kunna ta emot pengarna för din räkning.
Hur kollar/hittar och använder jag min plånbok?
Logga in på ditt SHEIN-konto→Mina tillgångar för att kontrollera om din återbetalning finns med på din "plånbok". Se till att logga in på rätt konto och klicka sedan på " Min plånbok ".
Saldot i plånboken kan användas vid ditt nästa köp eller dras tillbaka och returneras till din ursprungliga betalningsform.
Vad är ARN?
ARN står för Acquirer Reference Number. Vissa betal-/kreditkort genererar ARN när återbetalningen är framgångsrik. ARN kommer att visas på sidan "Återbetalningsdetaljer" och vi kommer också att skicka ett e-postmeddelande för att informera dig om ARN.
Om du inte har fått din återbetalning inom standardtidsramen, vänligen användARN numret för att kontakta din bank för mer statusuppdateringar och information.
Varför är det mottagna beloppet mindre än återbetalningsbeloppet?
1. Banken tar ut en provisionsavgift.
2. Växelkursen har ändrats jämfört med betalningen.
3. Återbetalningar används för att dra av avbetalningsavgifter.
4. Återbetalningen gäller det faktiska priset, inte försäljningspriset.
Om du får mindre än det ursprungliga beloppet kan du kontakta din bank för att kontrollera ovanstående scenarier.
Obs: Den ursprungliga fraktavgiften och hanteringsavgiften återbetalas inte.