På den här återbetalningssidan finns ytterligare information om återbetalningsprocessen, utöver själva produktreturen – oavsett om du gjort en retur av en produkt enligt din lagstadgade ångerrätt (se avsnitt 9 i våra allmänna försäljningsvillkor) eller i enlighet med vårt frivilliga retursystem (se vår
returpolicy).
Hur går återbetalningen till?
1. Återbetalningen utfärdas till din ursprungliga betalningsmetod eller din SHEIN Wallet. Den kan också utfärdas via en återbetalningsmetod du själv valt.
2. Om du inte har valt ut en återbetalningsmetod fortsätter vi enligt ditt val i återbetalningsposten.
Obs! Beställningar som betalats med SHEIN-presentkort återbetalas som standard till presentkortet.
När får jag min återbetalning?
När återbetalningen har behandlats får du ett meddelande via mejl.
Lagstadgad ångerrätt: Om du returnerar en produkt inom 14 dagar i enlighet med din lagstadgade ångerrätt (se avsnitt 9 i våra allmänna försäljningsvillkor) utfärdar vi återbetalningen senast 14 dagar efter den dag då vi informerats om ditt beslut att returnera produkten. Återbetalningen hålls inne tills den returnerade produkten tagits emot eller tills du tillhandahållit bevis på att du har skickat tillbaka produkten, beroende på vad som sker först.
Frivilligt retursystem: Om du returnerar en produkt efter 15–30 dagar i enlighet med vårt frivilliga retursystem (se vår returpolicy) går vi vidare med återbetalningen för produkterna inom en period på högst 10–15 dagar efter mottagandet.
Hur fungerar återbetalningar för delbetalning via Klarna?
• Om du returnerat några eller alla artiklar i din beställning till oss ska du vänta några dagar så att vi kan behandla din retur. Så snart vi tagit emot din retur får du en bekräftelse från oss via mejl.
• Om återbetalningsbeloppet är lägre än det utestående beloppet fördelas återbetalningen lika över de återstående delbetalningarna så att beloppet för dem justeras.
• Om ditt återbetalningsbelopp är högre än det återstående saldot du är skyldig annulleras de återstående avbetalningarna och mellanskillnaden återbetalas via din ursprungliga betalningsmetod.
• Om du har några andra frågor om din faktura kan du kontakta
Klarna via deras betalningsplattform.
Hur fungerar återbetalningar för delbetalning via Scalapay?
• Om du returnerat några eller alla artiklar i din beställning till oss ska du vänta några dagar så att vi kan behandla din retur. Så snart vi tagit emot din retur får du en bekräftelse från oss via mejl.
• Om efterföljande avbetalningar ännu inte har betalats uppdateras fakturan baserat på de returnerade artiklarna, vilket kan utesluta en av avbetalningarna eller sänka kostnaden på delbetalningen. Återbetalningen appliceras först på din avslutande delbetalning och fortsätter sedan bakåt till tidigare delbetalningar.
• Om du redan betalat in delbetalningar och återbetalningsbeloppet är högre än det utestående saldot annulleras de återstående delbetalningarna och mellanskillnaden återbetalas till din ursprungliga betalningsmetod.
• Det är viktigt att notera att återbetalningar skickas tillbaka till det kort som användes för att betala de enskilda delbetalningarna. Om du använt olika kort för att betala dina delbetalningar är det normalt att du inte får alla återbetalade belopp samtidigt.
• Om du har några andra frågor om din faktura kan du kontakta
Scalapay betalningsplattformen.
Hur får jag en återbetalning om mitt bankkort inte längre är giltigt eller har gått ut?
Av säkerhetsskäl behandlas återbetalningen endast till det ursprungliga kort från vilket betalningen dragits, såvida du inte uttryckligen har godkänt en annan återbetalningsmetod.
Om ditt ursprungliga kort har gått ut eller inte längre är giltigt kan du kontakta kortutfärdaren (din bank eller ditt kortföretag) för att få hjälp. De kan fortfarande ta emot pengarna för din räkning.
Hur kollar eller hittar och använder jag min plånbok?
Logga in på ditt SHEIN-konto→Mina tillgångar för att kolla upp om din återbetalning kommit in till din plånbok. Se till att du loggar in på rätt konto och klicka sedan på "
Min plånbok" .
Kontosaldon kan användas vid nästa köp eller tas ut och returneras till din ursprungliga betalningsmetod.
Vad är ARN?
ARN står för Acquirer Reference Number (kortinlösarens referensnummer). Vissa bankkort genererar ett ARN när återbetalningen har genomförts. ARN visas på sidan Återbetalningsuppgifter, men vi skickar också ut ett mejl till dig med information om ARN.
Om du inte fått din återbetalning inom den normala tidsramen kan du använda ARN för att kontakta din bank för att få mer information och statusuppdateringar.
Varför är det mottagna beloppet lägre än återbetalningsbeloppet?
Om du får en lägre summa än det ursprungliga beloppet bör du kontakta din bank.
Obs! Frakt- och hanteringsavgiften återbetalas om returen görs inom den 14 dagar långa lagstadgade ångerrätten, förutom vid eventuella ytterligare kostnader som uppstår till följd av att kunden väljer en annan leveransmetod än det billigaste alternativet som frakttjänsten erbjuder. Om returen görs efter den 14 dagar långa perioden för lagstadgad ångerrätt återbetalas inte frakt- och hanteringsavgiften.