SHEIN-KÖPVILLKOR FÖR EUROPEISKA LÄNDER

Ikraftträdande: 1 juli 2021
Dessa köpvillkor för de europeiska länderna ( "EU-köpvillkor" ) är avtalsgrunden för alla köp eller andra transaktioner du gör på eller via vår webbplats eller appar, om du befinner dig i Europeiska unionen ( "Europeiska unionen Länder" ). EU-villkoren består av de allmänna villkoren (avsnitt A. 1 - A. 14) och de särskilda köpvillkoren (avsnitt B. 1 - B. 11).
CONTENTS
A. 1. OMFATTNING.
Dessa EU-köpvillkor gäller för alla transaktioner (inklusive köp) du gör på eller via webbplatsen på SHEIN.com ( "webbplatsen" , som inkluderar lokala versioner av webbplatsen, såsom fr.shein.com eller de.shein .com), eller via SHEIN-mobilapplikationerna ( ”Apparna” ).
A. 2. DEFINITIONER.
Termerna "Företag" , "vi" , "oss" eller "vårt" används för att beskriva din avtalspartner som kommer att vara respektive säljare av din produkt, som varierar beroende på din egen plats: Om du befinner dig i Europa Unionländer, säljaren och din avtalspartner är Infinite Styles Ecommerce Co., Ltd., 1-2 Victoria Building, Haddington Road, Dublin 4, Irland, legal@shein.com .
När du köper en produkt eller flera produkter via vår webbplats eller appar kommer vi att tala om "köp" .
Med "avtal" avses det köpeavtal som ingåtts mellan dig och företaget baserat på dessa EU-köpvillkor.
"Europeiskt land" eller "europeiska länder" betyder alla EU-länder.
"Force majeure" betyder händelser som ligger utanför vår rimliga kontroll.
A. 3. ÅLDERSKRAV OCH GODKÄNNANDE.
(1) För att kunna handla hos oss måste du vara minst 16 år gammal.
(2) Genom att köpa varor via vår webbplats eller appar förstår du, erkänner och godkänner att du är bunden av EU: s köpvillkor . Du har endast rätt att göra ett köp hos oss om du godkänner att följa alla tillämpliga lagar och dessa EU-köpvillkor . Dessutom kan du när som helst läsa vår integritetspolicy för mer information om hur företaget samlar in, lagrar och skyddar dina personuppgifter när du gör ett köp.
A. 4. UPPDATERINGAR.
(1) Med förbehåll för villkoren i tillämplig lag förbehåller vi oss rätten att ändra EU: s köpvillkor, inklusive integritetspolicyn.
(2) Trots det ovan nämnda kommer ditt köpeavtal att regleras av EU: s köpvillkor som gällde vid den tidpunkt då du gör din beställning enligt beskrivning i uppsättning B.
A. 5. HÄNDELSER UTANFÖR VÅR KONTROLL.
Vi kommer inte att hållas ansvariga för bristande efterlevnad eller fördröjning av att följa några av de skyldigheter vi åtar oss enligt EU: s köpvillkor eller andra avtal när de orsakas av händelser som ligger utanför vår rimliga kontroll ( "Force Majeure" ). Force Majeure ska innefatta alla handlingar, händelser, underlåtenhet att utöva, underlåta eller olycka som ligger utanför vår rimliga kontroll, inklusive bland annat följande:
  • Strejk, lockout eller andra former av protest.
  • Civil oro, revolt, invasion, terroristattack eller terroristhot, krig (förklarat eller ej) eller hot eller förberedelse för krig.
  • Brand, explosion, storm, översvämning, jordbävning, kollaps, epidemi eller någon annan naturkatastrof.
  • Oförmåga att använda tåg, fartyg, flygplan, motoriserade transporter eller andra transportmedel, offentliga eller privata.
  • Oförmåga att använda offentliga eller privata telekommunikationssystem.
  • Lagar, förordningar, regler eller begränsningar från någon regering eller offentlig myndighet.
  • Strejk, misslyckande eller olycka vid sjötransport eller flodtransport, posttransport eller någon annan typ av transport.
Det är underförstått att våra skyldigheter som följer av EU: s köpvillkor eller andra avtal upphävs under den period då Force Majeure gäller och vi kommer att få en förlängning av perioden för att fullgöra dessa skyldigheter med en tidsperiod lika med den tid som Force Majeure varade. Vi tillhandahåller alla rimliga resurser för att avsluta Force Majeure-situationen eller för att hitta en lösning som gör det möjligt för oss att fullgöra våra skyldigheter i enlighet med EU: s köpvillkor eller andra kontrakt trots situationen med Force Majeure.
A. 6. ANSVARSBEGRÄNSNING.
(1) Dina anspråk på skadestånd är undantagna, med undantag för sådana anspråk på skador som orsakats av skada på liv, kropp, hälsa eller från överträdelse av väsentliga avtalsförpliktelser (huvudförpliktelser) och med undantag för ansvar för andra skador baserade på en avsiktlig eller grovt oaktsam skyldighet från företaget, dess juridiska ombud, anställda eller ställföreträdare. Väsentliga avtalsförpliktelser är de vars uppfyllelse är nödvändig för att uppnå målet för avtalet.
(2) I händelse av överträdelse av väsentliga avtalsförpliktelser ska företaget endast hållas ansvarigt för den förutsebara skada som är typisk för typ av kontrakt om sådan skada orsakats av enkel vårdslöshet, såvida inte skadeståndsanspråken baseras på personskada. kropp eller hälsa.
(3) Ansvarsbegränsningarna gäller också till förmån för företagets juridiska ombud, anställda och ombudsmän om anspråk görs direkt mot dem.
(4) Tillämpliga obligatoriska lagbestämmelser, särskilt bestämmelser enligt EU-direktiv 85/374 / EEG om ansvar för defekta produkter, påverkas inte.
A. 7. ÖVERLÅTELSE.
Du får inte överlåta eller överföra avtalet (eller någon av dina rättigheter eller skyldigheter enligt avtalet) utan vårt föregående skriftliga medgivande. Alla försök att överlåta eller överföra utan att följa ovanstående kommer att ogiltigförklaras. Vi kan fritt tilldela eller överföra avtalet. Avtalet gäller till förmån för och är bindande för parterna och deras respektive juridiska ombud, efterträdare och uppdrag.
A. 8. HELA ÖVERENSKOMMELSEN; INGEN UNDANTAG.
(1) Dessa EU-köpvillkor, tillsammans med alla juridiska meddelanden som publiceras på webbplatsen eller apparna, ska utgöra hela och enda avtalet mellan dig och oss om köpet och ersätter alla tidigare villkor, avtal, diskussioner och skrifter angående ämnet. materia.
(2) Alla villkor som du inkluderar i en inköpsorder, orderbekräftelse eller annat dokument är uttryckligen uteslutna.
(3) Om någon bestämmelse i EU: s köpvillkor visar sig vara ogenomförbar, ska bestämmelsen inte påverka giltigheten av de återstående bestämmelserna i EU: s köpvillkor, som ska förbli i full kraft och effekt.
(4) Inget avstående från någon bestämmelse i EU: s köpvillkor ska betraktas som ett ytterligare eller fortlöpande avstående från en sådan period eller någon annan bestämmelse. Vår underlåtenhet att hävda någon rättighet eller bestämmelse enligt EU: s köpvillkor ska inte utgöra ett avstående från sådan rättighet eller bestämmelse.
A. 9. SKADEERSÄTTNING.
Du samtycker till att frigöra, skada och försvara företaget och eventuella dotterbolag, dotterbolag, närstående företag, leverantörer, licensgivare och partners och befälhavare, styrelseledamöter, anställda, ombud och representanter för alla från alla tredje parts anspråk och kostnader (inklusive rimliga advokatavgifter) som uppstår på grund av eller relaterat till din överträdelse av dessa EU-köpvillkor. Vi kommer att meddela dig omedelbart om sådana anspråk och kommer att ge dig (på din bekostnad) rimlig hjälp med att försvara anspråket. Vi förbehåller oss rätten att på vår egen bekostnad ta exklusivt försvar av alla ärenden som annars är föremål för skadestånd från dig. I så fall, och om så krävs, tillåter du oss att delta i försvaret och kommer inte att lösa något sådant krav utan vårt föregående skriftliga medgivande, och du har ingen ytterligare skyldighet att försvara oss i den frågan.
A. 10. TILLÄMPLIG LAGSTIFTNING OCH JURISDIKTION.
(1) Dessa EU-köpvillkor regleras av och tolkas i enlighet med Irlands lagar, och tillämpningen av FN: s konvention om avtal om internationell försäljning av varor är uttryckligen utesluten. Om du är en konsument och har din vanliga vistelseort i ett annat europeiskt land, åtnjuter du dessutom det skydd som ges genom obligatoriska bestämmelser i lagen i ditt hemland.
(2) Vi samtycker båda till att underkasta oss den icke-exklusiva behörigheten för domstolarna i Irland, vilket innebär att du kan göra anspråk på att genomdriva dina konsumentskyddsrättigheter i samband med dessa EU-köpvillkor i Irland eller i EU-landet som du bor.
A. 11. ONLINE PLATTFORM FÖR LÖSNING AV TVISTER.
Europeiska kommissionen tillhandahåller en plattform för tvistlösning online, som du kan komma åt här: https://ec.europa.eu/consumers/odr . Vi är varken skyldiga eller villiga att delta i tvistlösningsförfaranden inför en skiljedomstol för konsumenter.
A. 12. UPPHOVSRÄTTSINTRÅNG.
När vi ber andra att respektera våra immateriella rättigheter respekterar vi andras immateriella rättigheter. Om du tror att material som ligger på eller är länkat till av företaget bryter mot din upphovsrätt, uppmanas du att skicka ett e-postmeddelande till copyright@shein.com .
A. 13. AFFÄRSÖVERFÖRINGAR.
Om företaget eller i huvudsak alla dess tillgångar förvärvades, eller i det osannolika fallet att företaget eller dess dotterbolag går i konkurs eller går i konkurs, skulle användarinformation och pågående avtalsförhållanden vara tillgångar som överförs eller förvärvas av en tredje part. Du bekräftar att sådana överföringar kan ske, och att alla förvärvare av företaget eller dess betydande tillgångar kan fortsätta (i) att använda din personliga information som anges i avtalet och vår integritetspolicy, och (ii) för att kommunicera med dig till i den utsträckning företaget tilläts göra Mer information finns i vår integritetspolicy .
A. 14. KONTAKTA OSS.
Vi välkomnar dina frågor och kommentarer om vår integritetspraxis eller dessa EU-köpvillkor. Du kan kontakta oss när som helst via e-post på Sekretesscenter eller via vår kundtjänstplattform .
B. 1. PRIS OCH BETALNING.
(1) Alla priser inkluderar tillämplig moms och andra skatter (i förekommande fall). Alla priser är exklusive leveransavgifter. Leveransavgifter kan alltid nås via länken "Shipping Info" via sajten eller apparna. De specificeras också individuellt för din beställning i kassan. Den totala kostnaden för beställningen är priset på de beställda produkterna och leveransavgiften.
(2) Priser kan ändras när som helst, men ändringar påverkar inte de beställningar som vi har bekräftat för, som beskrivs under avsnitt B. 2. BESTÄLLNINGSPROCESS nedan.
B. 2 BESTÄLLNINGSPROCESS.
Vår visning av produkter via webbplatsen eller appen är ett icke-bindande erbjudande. När du väl har valt en artikel som du vill köpa kommer den att läggas till i din varukorg ( “Shopping Bag” ). För att behandla beställningen och göra betalningen måste du följa stegen i inköpsprocessen och ange eller verifiera den begärda informationen i varje steg. Dessutom kan du, under betalningsprocessen, ändra informationen om din beställning och du kan bli ombedd att logga in på ditt konto eller registrera dig hos oss, ange en leveransadress, välja betalningsmetod och leveransalternativ. Du får en detaljerad beskrivning av inköpsprocessen på sidan ”Hur man beställer” . Om din beställning utlöser en bedrägerivarning i vårt säkerhetssystem kan ett verifieringsmeddelande skickas till din e-postadress.
(2) Du kan använda de betalningsmetoder som anges på den lokala webbplatsen, som kan inkludera Visa, Mastercard, JCB, Diners Club, Paypal, Klarna, Afterpay, Discover, Diners Club och internetbank, etc. Beroende på vilken metod du valt, Du kan ange ytterligare information och kan ledas till betalningsleverantörens webbplats för att identifieras som auktoriserad användare innan du kan göra din beställning. Du kan också tillämpa dina plånbokskrediter som förklarat i våra Användarvillkor . När du klickar på "Auktorisera betalning" bekräftar du att du är den auktoriserade användaren av betalningsmetoden och att, om tillämpligt, kreditkortet är ditt. Om betalningsleverantören, t.ex. kreditkortsutgivaren godkänner inte betalningen, vi är inte ansvariga för förseningar eller underlåtenhet att leverera och vi kommer inte att kunna ingå något avtal med dig.
(3) När du är klar med betalningsprocessen kan du göra en beställning genom att klicka på knappen "köp nu" och skicka ett erbjudande till oss om att köpa (alla) produkterna i din shoppingväska (din "beställning" ) . Om du är en registrerad användare finns ett register över alla beställningar som du gör i "Mitt konto" på webbplatsen eller apparna. För att minimera risken för icke-auktoriserad åtkomst krypteras dina kreditkortsuppgifter. När vi har fått din beställning begär vi en förhandsautorisation på ditt kort för att säkerställa att det finns tillräckligt med pengar för att slutföra transaktionen.
(4) Vi kommer sedan att behandla din beställning och skicka ett meddelande till den e-postadress du angav vid kassan och bekräfta mottagandet av din beställning och innehålla detaljerna i din beställning ( "beställningsbekräftelse" ). Orderbekräftelsen och / eller debitering av ditt kreditkort eller annan betalningsmetod är en bekräftelse på att vi har fått din beställning.
(5) Vårt godkännande av din beställning och slutförandet av avtalet mellan oss kommer att ske när vi skickar produkten / produkterna till dig. Ditt kort kommer att debiteras vid beställningstillfället såvida du inte valde en betaltjänst senare (som endast är tillgänglig i vissa länder). I så fall debiteras ditt kort vid leveransen. Om du väljer nätbank innehåller din beställning debiteringsuppdraget att debitera ditt konto.
B. 3 FEL.
(1) Du kommer att kunna korrigera fel relaterade till de personuppgifter som tillhandahålls under köpprocessen genom att kontakta oss, samt utöva rätten till rättelse som avses i vår Sekretesspolicy via webbplatsen och apparna. Webbplatsen och appar visar bekräftelsesrutor i olika sektioner av inköpsprocessen som inte tillåter beställningen att fortsätta om informationen i dessa avsnitt inte har lämnats korrekt. Dessutom erbjuder webbplatsen och appar information om alla artiklar som du har lagt till i din kundvagn under köpprocessen, så att du kan ändra informationen om din beställning innan du gör betalningen.
(2) Om du upptäcker ett fel i din beställning efter avslutad betalningsprocess, bör du omedelbart kontakta vår kundtjänst för att rätta till felet.
(3) Även om vi strävar efter att tillhandahålla korrekt produkt- och prisinformation kan priser eller typografiska fel uppstå. Vi kan inte bekräfta priset på en vara förrän efter att du beställt. I händelse av att en artikel listas till ett felaktigt pris eller med felaktig information på grund av ett fel i prissättningen eller produktinformationen, har vi rätten, efter eget gottfinnande, att vägra eller annullera alla beställningar som gjorts för den artikeln. I händelse av att ett föremål prissätts fel, kan vi, efter vårt gottfinnande, antingen kontakta dig för instruktioner eller avbryta din beställning och meddela dig om sådan avbokning.
B. 4. BEGRÄNSNINGAR FÖR ENKELDAGSINKÖP.
För kunder inom Europeiska ekonomiska samarbetsområdet, om ett köp på en enda dag överstiger 150 euro, kan tull tas ut.
B. 5. TULL.
I enlighet med tullbestämmelserna måste du tillhandahålla giltiga och korrekta uppgifter. Alla mottagarnamn, adresser och betalarnamn ska vara giltiga. Vissa länder begär att mottagaren skickar in sitt ID eller pass för att rensa paketet eller för betalningsverifiering. Det är ditt enda ansvar att de uppgifter du tillhandahåller oss är fullständiga och korrekta. Om någon information saknas eller är felaktig och förhindrar leveranser eller leveranser eller tullklarering är vi inte ansvariga och erbjuder inte någon ersättning i sådana fall. Du bemyndigar härmed företaget och dess dotterbolag att göra uttalanden, lämna in, ändra och ogiltigförklara alla deklarationer och dokument som är nödvändiga eller användbara för att importera varor som du beställt i ditt namn och för ditt konto. Denna fullmakt inkluderar befogenhet att tillhandahålla och ta emot tjänster och leveranser, begära återbetalning av eventuella avgifter, skatter och avgifter relaterade till import av varor, att genomföra administrativt överklagande och domstolsförfaranden samt verkställighetsförfaranden och överklaganden och rättsmedel i alla fall , lämna in ansökningar, klagomål etc. till offentliga myndigheter, domstolar och andra institutioner, lämna in, återkalla och / eller avstå från rättsmedel och överklaganden mot domar, beslut, skiljedomar, betalningsuppdrag eller andra beslut och beslut av vilket slag som helst, får pengar, värdesaker och handlingar och / eller handlingar. Det inkluderar också rätten att instruera tullombud i namnet och på din vägnar och att ge undertillstånd till tullombud och / eller andra representanter som är involverade i hanteringen av frågor som rör import av varor och att följa bestämmelserna om import av varor . Som importör är du ansvarig för att följa alla lagar och förordningar i ditt eget land.
B. 6. FÄRGER.
Vi har gjort allt vi kan för att så exakt som möjligt visa färgerna på våra produkter som visas på webbplatsen och apparna. Eftersom de faktiska färgerna du ser beror på din bildskärm kan vi dock inte garantera att bildskärmens visning av någon färg är korrekt.
B. 7. FÖRPACKNING.
Om inte annat anges följer vi endast minimipackningsstandarder för den valda transportmetoden. Kostnaden för all specialförpackning, lastning eller avstängning som du begär kommer att betalas av dig.
B. 8. FRAKT & LEVERANS.
Vi skickar från olika lager i olika länder. För beställningar med mer än en artikel kan vi dela upp din beställning i flera paket enligt lagernivåer efter eget gottfinnande. Vi strävar efter att leverera beställningar så snabbt som möjligt. Ibland kan dock leveranser ta längre tid under livliga försäljningsperioder. Den förväntade leveranstiden är inom 30 dagar, men vid leverans från andra länder än de europeiska länderna kan den vara längre, enligt informationen under beställningsprocessen. Om du inte har fått din leverans inom 30 arbetsdagar, vänligen kontakta vår kundtjänstplattform .
B. 9. TITEL OCH RISK FÖR FÖRLUST.
Om inte annat överenskommits kommer leveransen att ske till den leveransadress som du angett. Titeln och risken för skada eller förlust av produkter övergår till dig vid leverans av din beställning till den internationella transportören för leverans till ditt land. Vi uppmuntrar dig att köpa fraktgarantin (försäkring), om den finns tillgänglig på webbplatsen, för att säkerställa att du får kompensation om din beställning tappas eller skadas under frakt.
B. 10. GARANTI OCH RETUR AV PRODUKTER.
(1) Om du är en konsument som är bosatt i de europeiska länderna kan du ha lagstadgade garantirättigheter. Trots sådana lagstadgade garantirättigheter eller din eventuella ångerrätt enligt avsnitt B. 11 kan felstorlekar och kvalitetsproblem bytas ut enligt denna bestämmelse ( ”frivillig returpolicy” ).
Du kan returnera din beställning upp till 45 dagar från inköpsdatumet genom att meddela oss om ditt beslut att göra det via respektive funktion på webbplatsen eller apparna. Baserat på dina önskemål byter vi ut produkten eller återbetalar dig inköpspriset och fraktkostnaden (gratis frakt endast tillgänglig för en retur per inköpsorder). Återbetalningen kommer att betalas antingen till din plånbok inom ditt användarkonto eller till den ursprungliga betalningsmetoden vid ditt val.
Följande artiklar kan inte returneras eller bytas ut enligt vår frivilliga returpolicy: kroppsdräkter, underkläder & sömnkläder, badkläder, smycken och accessoarer (utom halsdukar, väskor och mermaid-filtar).
(2) För att utöva dina lagstadgade garantirättigheter eller använda vår frivilliga returpolicy måste du informera oss genom att följa instruktionerna på vår Retursida eller kontakta vår kundtjänstplattform .
B. 11. ÅNGERRÄTT.
Förutom din rättighet enligt vår frivilliga ångerrättspolicy, om du är en konsument som är bosatt i det europeiska landet, har du också följande lagstadgade rätt att återkalla avtalet.
Den lagstadgade rätten till ångerrätt existerar inte eller upphör, om så är fallet, när det gäller avtal om leverans av förseglade produkter som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte är lämpliga att returnera (t.ex. kroppsdräkter, underkläder och sömnkläder, badkläder ) och som var otätade efter leverans.
Ångerrätt
Du har rätt att säga upp avtalet inom 14 dagar utan att ange någon anledning.
Ångerfristen löper ut efter 14 dagar från den dag då du förvärvar, eller en tredje part än transportören och som anges av dig förvärvar, fysisk besittning av varorna.
För att utöva ångerrätten måste du informera oss genom att kontakta vår our kundtjänstplattform om ditt beslut att säga upp detta avtal genom ett entydigt uttalande. Du kan använda det bifogade uttagsformuläret, men det är inte obligatoriskt.
För att uppfylla återkallningsfristen är det tillräckligt för dig att skicka ditt meddelande om din utövande av ångerrätten innan uttagsperioden har löpt ut.
Effekter av ångerrätt
Om du säger upp detta avtal kommer vi att ersätta dig alla betalningar som du har fått, inklusive leveranskostnaderna (med undantag för de extra kostnader som följer av ditt val av en annan typ av leverans än den billigaste typen av standardleverans som erbjuds. av oss), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag då vi informeras om ditt beslut att säga upp detta kontrakt. Vi kommer att genomföra sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den första transaktionen, såvida du inte uttryckligen har godkänt något annat; under alla omständigheter kommer du inte att ta några avgifter till följd av sådan ersättning. Vi kan hålla tillbaka ersättningen tills vi har fått tillbaka varorna eller om du har tillhandahållit bevis för att ha skickat tillbaka varorna, beroende på vilket som är tidigast.
Du ska skicka tillbaka produkterna eller överlämna dem till oss utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag då du meddelar oss om ditt tillbakadragande från detta avtal. Tidsfristen är uppfylld om du skickar tillbaka varorna innan perioden på 14 dagar har löpt ut. Du bär kostnaderna för att returnera produkterna.
Du är endast ansvarig för något minskat värde på varorna som härrör från annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.
Formulär för ångerrätt
Om du bor i Europeiska unionen:
  • 1.Till: Infinite Styles Ecommerce Co., Ltd., 1-2 Victoria Building, Haddington Road, Dublin 4, Irland
  • 2.Jag / vi (*) meddelar härmed att jag / vi (*) drar tillbaka mitt / vårt (*) försäljningsavtal för följande varor (*) / för tillhandahållande av följande tjänst (*):
  • 3.Beställd den (*) / mottagen den (*):
  • 4.Namn på konsumenten / konsumenterna):
  • 5.Adress till konsumenten / konsumenterna:
  • 6.Konsument (er): s underskrift (endast för anmälan på papper):
  • 7.Datum:
  • (*) Ta bort om det inte är tillämpligt